амолет Боинг 737-100 на индийската авиокомпания Air India се разби при опит да кацне на летище в южна Индия, съобщи агенция Ройтерс.
Властите в Индия официално потвърдиха смъртта на 160 души. Спасители извадиха от катастрофиралия край индийския град Мангалор самолет Боинг 737-800 овъглените тела на 127 загинали, съобщиха ДПА и ИТАР-ТАСС.
8 души са оцелели при инцидента. По предварителни данни на борда на самолета са се намирали 19 деца. Пълният списък на пътниците се уточнява.
"На борда са се намирали 163 пътници и 6-членен екипаж", съобщи представител на службите за сигурност на летището в град Мангалор.
По информация на АП, самолетът се е опитал да кацне на летището в град Мангалор, щата Карнатака. Полетът е пристигнал от Дубай.
Предполага се, че пилотът не е могъл да приземи машината на пистата, заради избухнал пожар в лявото крило на самолета и е прелетял над нея. Авиолайнерът е паднал на 10 км. от летището.
Според очевидци един от двигателите на самолета е избухнал във въздуха.
Пилотът на катастрофиралия самолет е бил сръбски гражданин, един от неколцината чужденци пилоти, наети от Еър Индия, съобщи телевизия ЕнДиТиВи, цитирана от ДПА. Той имал многогодишен опит и бил летял по този маршрут многократно, уточни телевизията, позовавайки се на източник от авиокомпанията.
Премиерът на Индия Манмохан Сингх и лидерът на управляващата партия Соня Ганди изразиха съболезнования на близките на загиналите.
Български граждани не са пътували на борда на разбилия се самолет в Индия. Това каза говорителят на Министерството на външните работи Весела Чернева.
Намерена е едната черна кутия. Тя ще бъде предадена на експерти за прослушване.
По-късно стана ясно, че всички пътници са били индийски граждани, съобщи представител на авиокомпанията "Еър Индия". Индийци са били и петима от шестчленния екипаж.
sasik
на 22.05.2010 в 20:13:56 #14Бангалор.....737 кой? И града сбъркан, и самолета сбъркан.
XXX
на 22.05.2010 в 17:10:47 #13Айде последно - 737-100 или 737-800? Щото първия полет на 737-100 е през 1967 година, а на 737-800 - през 1997 година. Има известна разлика, нали?
каНак
на 22.05.2010 в 15:25:40 #12Кучко, кво става ма, де са губиш...!? Нема да ти дойде акълеца у тиквата дето й викаш глава...
mc solaar
на 22.05.2010 в 13:42:00 #11ivanov
sulio
на 22.05.2010 в 11:54:11 #10Оставал му живот на двигателя, абе 737-800 е поснедното поколение бе, след 2000 е произведен със сигурност. Тези нюза пак са преписали грешно. 737-100 в момента не лети, модела е от 1965 и най-вече е абсурд да натовари 160 пътника. Пък отворете една wikipedia си проверете информацията, аз ли да ви уча.
ninora
на 22.05.2010 в 11:39:25 #9Жалко за хората. Занемарената поддържка на самолетите е вероятната причина.Кой знае дали са проверили колко живот му остава на тази двигател.Всеки който работи в тази област знае много добре състоянието на индийската авиация.
Jar
на 22.05.2010 в 11:29:55 #8БулаваSSNX30 тука става дума за самолетна катастрофа, какви тъпотии си задрънкал, момче ти имаш проблем с концентрацията!!!!!
Vladimorka
на 22.05.2010 в 10:36:50 #7Нюзаааа, 737-100 отдавна не лети. А пък Еър Индия Експрес имат само 737-800.
Сандокан
на 22.05.2010 в 09:35:25 #6Мога само да добавя че пътната инфраструктура е значително по-добра от тази в България. Що става дума за авиокомпаний в Индия - бол и все на ниво. Летях 9 пъти за 3 седмици. Пожелавам на Буцата някой ден да си изреже снимка на самолетче и на Индия, примерно плажа Палолем в Гоа и да си ги залепи в тетрадка с надпис 'Мечти'.
Минувач
на 22.05.2010 в 09:32:34 #5Сандокан Прави сте, Индия е много красива страна. Не е чак толкова бедна. Имал съм много контакти с доста заможни индийци. Там контрастите са изключително големи. Цари една всеобща немара, леко безхаберие и южняшки мързел. Имат и доста будни хора, които бързо схващат и просто поглъщат знанията. Английската колонизация е изиграла положителна роля.
Сандокан
на 22.05.2010 в 09:15:33 #4Буца: Единствената буца е този израстък от шията ти с която се напъваш да изплюеш някоя комплексирана омраза. Ако не си бил не се обаждай. Пожелавам ти да пукнеш от омраза. Защо не си направиш труда да пуснеш някоя снимка от Румъния и България. Има ги колко щеш с наши сънародници които кензат на земята и ровят из кофите. Беднотията няма граници, нека те просветна. Подобно на твоята глупост. И аз бях през Януари. Летях съз същата авиокомпания. Самолетите бяха леко стил Балкан в 90те. Индия е много красива държава, но да, бедна.
samoray
на 22.05.2010 в 09:13:06 #3Според Иво Инджев това е невъзможно, според този човечец само руските самолети могат да аварират-теорията Инджев!
bra74eda
на 22.05.2010 в 08:19:55 #2Дам може и да си прав-А аз все си мисля,че с толкова много полети тея индийци и арабия не са много добре подготвени пилотите им да реагират в тежки ситуации-гледа се количеството.
svetlinko
на 22.05.2010 в 08:08:43 #1Лека им пръст на всички починали... Ужасна трагедия... Само преди някой да почне да злорадства на тема индийци, цигани, остаряла техника и т.н. нека ви разкажа, че и аз мислех така. Само че януари бях там и установих, че положението изобщо не е това, което си го представяме ние. Полетите в Индия са хиляди. При това на доста достъпни цени, при това с чисто нови Еърбъси. Това че се случва катастрофа там е не защото нещо не е в ред, а просто защото чисто теоритично е по-вероятно да се случи дефект там - на ден има хиляди полети. Дано да няма българи на полета - Дубай-Индия е доста честа дестинация за българи, които избират лол-кост компаниите...