В деветте месеца на тази година са установени 11 760 случая на физически лица и 67 случая на юридически лица на управляване на МПС без сключена застраховка Гражданска отговорност.
Като цяло техният брой е 580 000 или 20% от всички моторни превозни средства у нас.
Това съобщи главен инспектор Стойчо Константинов, който е началник сектор в Главна дирекция охранителна полиция на МВР на пресконбфенция в хотел „Шератон".
Ежегодно в света при пътнотранспортни произшествия загиват 1,2 милиона души и около 50 милиона получават увреждания.
Там специалисти от застрахователния сектор, комисията за финансов надзор и полицията дискутираха проблема със застраховката гражданска отговорност в България, последиците от ниския й обхват, адекватността на обезщетенията, бързината на изплащането им, както и възможностите за оползотворяване на чуждия опит.
Константинов подчерта че освен административната глоба се налагат и други мерки като отнемане на свидетелството до представяне на валидна полица.
Той изтъкна, че ежегодно в света при пътнотранспортни произшествия загиват 1,2 милиона души и около 50 милиона получават увреждания.
Повече от 3 200 загиват ежедневно и според прогнозите броят ще се увеличи с 65% в следващите 20 години, ако не се вземат ефективни мерки, посочи още Константинов.
Към средата на следващата година е възможно електронно издаване на полици по застраховката гражданска отговорност.
От началото на годината до 3 септември в България е имало 5 325 тежки катастрофи, при които са загинали 665 души, а ранените са 6 574.
Това съобщи от своя страна заместник -председателят на комисията за финансов надзор, ръководител на управление застрахователен надзор Емил Атанасов.
Сред проблемите той посочи липсата на база данни, която да е свързана с информацията за пътно-транспортните произшествия.
Голяма част от застрахователните компании са на загуба, което според Атанасов показва, че цената на застраховката гражданска отговорност не е адекватна на поетите рискове и извършените разходи.
Много от застрахователите предоставят информация за полиците със закъснение, което също е проблем, посочи още той.
Атанасов съобщи още, че от началото на годината до 3 септември в България е имало 5 325 тежки катастрофи, при които са загинали 665 души, а ранените са 6 574.
За пътните инциденти у нас за деветте месеца основни причини са несъобразената скорост, рисковото изпреварване, навлизане в отсрещното платно, неспазване на пътните знаци, неизползване на колани и каски.
Фактори са и употребата на алкохол, умората, стреса, пропуск в обучението, недобрата квалификация, а също и остарелият автомобилен парк, високата конфликтност на пътищата, лошата организация на движението и пътната маркировка.
U4enik
на 04.01.2010 в 09:53:51 #13А ми да сменим номерата още един път - 100% отново. Не е нужно да откриваме колелото отново. Да видят как е в Европа. Глоби, глоби, високи застраховки на виновните за ПТП и джигитите се кротват!
XML
на 11.11.2009 в 01:21:05 #12ГО - твърдо 2500 евро!!! Бензин - не по-малко за 95 от 6.80 евро за литър.... И всички да си продават таралясниците с които се пребиват ежегодно... Ефекта: Решава се проблема със задръстванията. Решава се проблема с паркирането. Решава се проблема с катастрофите. *** Преди 4 години се караше спокойно - сега - НЕ!!!!
alibaba
на 10.11.2009 в 23:18:40 #11Защо ли се сещам за следния виц като чуя за застрахователи и банкери: Класът на Иванчо върви по улицата. По едно време гледат две кучета се оправят. Иванчо: - Госпожо, какво правят тези кучета? Госпожата сконфузена: - Ами Иванчо, едното е болно, а другото го носи на гръб. Иванчо мислил, мислил и казал: - Е тъй е то в живота госпожо, ти го носиш на гръб - а та е*е в гъза... Така и със застрахователи и банкери - народа ги носи на гръб, а те ...
3dfx
на 10.11.2009 в 22:41:37 #10Passenger,ако те удари някой, който няма ГО няма да си "прецакан" защото има т.нар. Гаранционен фонд, който се финансира от нас, тези които си правим ГО. Колко ти е стара колата и какви ще са разходите за ремонта й, мене като потърпевш изобщо не ме интересува. Не ги интересува и застрахователите, защото ГО покрива щети причинени на трети лица.
Иво Карамански
на 10.11.2009 в 18:14:11 #9това е най-голямата порнография с тези застраховки, правиш застраховка а изплащат жълти стотинки
Maldini
на 10.11.2009 в 17:33:58 #8ами те да я вдигнат още тая застраховка и да видят колко човека ще си я направят
Transcend
на 10.11.2009 в 16:48:27 #7Хаха, значи ако всички си плащат катастрофи няма да има. А пътищата кой ще оправи......
седесар
на 10.11.2009 в 15:45:30 #6--А циганите и каруците ? Такъв като ви се качи на капака на някой светофар ,тогава какво праими ? Ммм ?Някой сега ще се изцепи САПУН !!! Мунчо обаче пак няма да е съгласен да влиза в казана ....
BG_Sofia
на 10.11.2009 в 15:20:21 #5Ако това е вярно...? То почти сме отличници... моето наблюдение е че малко повече от 35 % имат нормална ГО.... това че някой е направил ГО през декември-януари с плащане по тримесечие и после няма намерение да плаща не трябва да влиза в графата на платилите ГО. ............................. много пъти съм се питал какво е това нещо Гражданска отговорност на МПС???? в правната материя никъде не срещам определението МПС = гражданин??? Застраховката е много важен елемент в съвременния начин на живот. Това е факт и не бих си губил времето да го дискутирам.... Но нека да имаме застраховка с определена цел...! Искам да управлявам МПС - застраховам се и карам например за определен срок... месец-година.... Колко ще ми струва... ами просто проверка на досието ми като водач на МПС и в зависимост от състоянието му ще ми изчислят сумата за риска .... Някой ще каже да ама така едно семейство с една кола трябва да плаща например три застраховки... тримата ли карат едновременно???? и колко са??? Отиваш на ски в планината и за да си спокоен плащаш дневна или седмична застраховка и си спокоен че някой ще ти помогне ако стане нещо! По принцип плащането на застраховка не го правиш за да получиш нещо в замяна, а да го получиш ако стане нещо което не искаш да става....!!!! Така е и с почивката ...??? Впрочев Застрахователите вече опитват нещо подобно... Обадиха ми се от една такава служа за даи предложат за 10 лева годишно да се застраховам като гражданин - независимо дали съм водач на МПС пешеходец ,участник в мпс или возещ се на някакво превозно средство при събитие да имам покритие за около 20 000 лева мисля?! значи може! и тогава няма да има олеле... какво да правя съберете пари....сметки телевизия и т.н. Просто трябва правна култура и начин на живот.... докато сме на принципа те те ми плащат ама и аз не им работя.... нама да се оправи, а ще затъваме....
pantafil
на 10.11.2009 в 15:19:17 #4passenger , плати си каско бе ако ти е скъпа колата. За моята Жигулка хич не ми пука дали ще я смачкат.Върши ме работа не е за пъчене
schutz
на 10.11.2009 в 15:06:03 #3И сигурно 80% от катастрофите са причинени от тези 20%.
Аман от тъпи и недисциплинирани цървули на пътя.
katinar
на 10.11.2009 в 14:42:47 #2"Повече от 3 200 загиват ежедневно и според прогнозите броят ще се увеличи с 65% в следващите 20 години, ако не се вземат ефективни мерки, посочи още Константинов." Явно тези мерки са : Увеличение на ГО Вдигане на всички възможни и налагането на нови такси и данъци Липсата на качествени пътища и тяхното строене Издаването на книжки на кои ли не и тяхната продажба на същите Насърчаване на полицаите да вземът рушвет от всеки нарушител и % на шефовете Я си мълчете по добре че ми писна от говорилнята вече от 20години

Оптимиста2
на 10.11.2009 в 14:13:22 #1Може ли по конкретно ! Колко % от: % несъобразената скорост % рисковото изпреварване % навлизане в отсрещното платно % неспазване на пътните знаци % неизползване на колани и каски.