Неправилно поставени ЖП релси и неравномерно разположен товар обърнали вагона на гара Казичене на 16 август и предизвикали тежката жп-катастрофа.

Неблагоприятното съчетание между тези две обстоятелства причинило инцидента, констатира експертната комисия.

Допуснати са разлики между двете релси, една спрямо друга, извън допустимите по правилник 10мм, съобщи директорът на Дирекция Железопътна инспекция към железопътна администрация Антон Буров.

На мястото на инцидента разликата между релсите била 30мм, уточни той.
Според него обаче не са виновни само релсите, специално в Казичене това е 4 случай на неравномерно натоварване на вагони.

Общите щети - без тези за повредения локомотив, възлизат на 58 хил. лв., а за локомотива вероятно ще са нужни още около 40 000лв.

Това са преки щети, нанесени върху вагоните, локомотива, железния път и осигурителните инсталации.

Нанесени са и непреки щети върху контактната мрежа, която се е наложило да бъде отрязана, за да може районът да бъде разчистен с кран.

Много от траверсите в разстояние на 300м. от спирачния път на влака са били начупени, което също представлява непреки щети, тъй като изисква разходи за възстановяване на железопътния път.

Случаят е още едно доказателство, че ЖП проблемите изискват много средства за разрешаването им, коментира транспортният министър Петър Мутафчиев.

Той каза, че ведомството се опитва да осигури необходимите средства.
Тези пари, които искаме за бюджет 2007, това са минималните средства, които са необходими, подчерта Мутафчиев.

Той каза още, че министерството полага усилия да обнови парка от вагони и локомотиви и търси възможности за споразумения с други железопътни администрации, както и за кредитиране от европейски финансови институции.