Сумата от 6.5 милиарда лева за жп транспорта до 2013 година ще бъде поискана за отпускане от тройната коалиция.
Това каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев.
Според него само с тези пари БДЖ и Националната компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) „ще хванат последния влак за модернизация и обновяване на транспорта в страната".
За поддържане и модернизация на железопътната инфраструктура до 2013 година се искат над 3.9 милиарда лева, а за БДЖ сумата е над 2.5 милиарда лева.
Тези пари са записани в доклад на работната група, съставена от БДЖ, НКЖИ и експерти на Министерството на транспорта.
Докладът трябва да бъде обсъден до един месец преди приемането на бюджета за следващата година, посочи Мутафчиева.
Той коментира, че през последните години в жп транспорта се правят инвестиции, но сега това трябва да се направи агресивно, защото проблемите се трупат в продължение на 15 години.
У нас само 0.18% от БВП се дават за железницата, а например Англия дава годишно 4 милиарда евро за своята железница.
Исканите средства до 2013 година са с 75% повече от планираните досега инвестиции.
Ако сумата бъде одобрена, първите нови вагони трябва да влезнат в експлоатация през 2010 година. В момента средната възраст на локомотивите у нас е над 25 години, а на пътническите вагони над 20 години.
Целта на модернизацията в БДЖ е да се направи този вид транспорт удобен и конкурентен, което значително ще помогне да се намалят и задръстванията по пътищата, коментира Мутафчиев.
насо
на 18.10.2008 в 00:25:10 #7При това неможе да се сравняват БДЖ с англииските, нито по заплати на персонал, нито по качество на предлаганите услуги.
насо
на 18.10.2008 в 00:22:14 #6У нас само 0.18% от БВП се дават за железницата, а например Англия дава годишно 4 милиарда евро за своята железница. т.е. България отделя 120млн (0.18% от 66 млрд), а Англия отделя 4млрд (0.22% от 1 736млрд)
всезнайкото
на 17.10.2008 в 22:25:37 #5Как ще ходят ромите насам натам без железницата без да плащат цент
Zlayer
на 17.10.2008 в 18:24:32 #4Тия пари ако ги отпуснат - малии кво лапане ще падне - поне 2/3 ще влезнат по техните си джобове...
Engerland
на 17.10.2008 в 18:03:38 #3В цяла Европа се пътува с влакове, тия междуградски автобуси на разстояния от по няколко стотин км само у нас ги има...аз лично бих пътувал с влак, ако е на нивото на западноевропейските разбира се ама в момента е пълна скръб.
spooky
на 17.10.2008 в 17:44:48 #2абе тия луди ли са кой ще ги финансира с по милярд и триста на година, никой ,не я виждам аз тая работа, а ма и да се отпуснат пак едно грабене ще почне не ми се мисли
sandiu
на 17.10.2008 в 17:17:54 #1А железницата защо не си изкара тези пари от печалбата?Защо не могат да печелят?Защо са на загуба?Щото имат много кадърни ръководители и големи експерти?Никакви пари не трябва да се дават на БДЖ.Ше стане като с пътищата,както с Кремиковци....парите ще изчезнат като вода в пясък.Железницата трябва да се приватизира!!!Иначе оправия няма да има.