"2019 година е изключително трудна и пълна с предизвикателства, но с доста положителни резултати." Това заяви пред БНТ министърът на туризма Николина Ангелкова.
По повод създалото се напрежение след фалита на "Томас Кук" Ангелкова заяви, че подобно нещо е много трудно за предвиждане.
По думите й от "Томас Кук" са изпратили на 12 юли официални писма, че са сключили сделка с инвеститор и са описали стъпките за оздравяване на туроператора.
Изключително сериозно разместване се случва в момента на пазара и това неизменно дава своите отражения, подчерта Ангелкова.
Министър посочи още, че за следващата година е предвиден специален механизъм, който да подпомага организирания туризъм през рекламата с 15 милиона лева.
Само за месец август 378 милиона са нощувките на хотелите по Черноморието. Това е с 10% повече от друга година. Ангелкова обясни, че юни месец е бил труден заради изкуствено създадена истерия.
От юни до август има над 4.4 милиона чуждестранни туристи. Има лек спад в националните ни курорти. Има ръст при нощувките, което показва, че туристите тази година са останали за по-дълго време, подчерта тя.
По думите й нощувките от българи по рдоното Черноморие са с ръст над 5.8% в сравнение с миналата година.
Основно туристите, които посещават страната ни са от Румъния, след това Гърция, на трето място са немските туристи, след това - тези от Турция, от Сърбия, Русия, Великобритания. Над 40 хиляди са китайските туристи, посетили България, това е около 50% ръст спрямо миналата година, допълни още Ангелкова.
Comon Sense
на 13.10.2019 в 08:15:33 #2Реклама - е да но когато картинките от рекламите се сблъскват с реалността (липса на тротоари, бурени и мръсотии, затлачени улици от паркирали коли, липса на паркове и забавления за деца, човек до човек на плажа - дишат си във вратовете, за шума да не говорим (тук-там е овладян), за недовършените с десетилетия призрачни сгради които в много случаи висят над улиците и са обрасли с плевели. ... - рекламата се превръща в антиреклама. Така че драги, ако искате туристите да се връщат пак и пак (това е стабилен туризъм), запретнете ръкави и вложете пари най-напред в решаването на изброените по-горе проблеми. И туризмът не е само Слънчев бряг, но и Созопол, и Приморско, и Несебър, и Черноморец, и Варна, ......
emilioner
на 12.10.2019 в 16:15:16 #1Че е трудна годината трудна е.Но затова си има причина.И една от тях е самата Ангелакова,неадекакватни действия, безумни концесии,мутренски простотии и в резултат стотици хиляди(най вече софиянци)Българи беж у Гърция да видим как е там(ууу много по хубаво от нашето).И какво направиха от правителството и министерството? Заплашиха медиите, да не пускат репортажи на тая тема, за да не увеличавали паниката и да не правят лоша реклама на нашето черноморие.