Българските авиокомпании могат да попаднат в черния списък на Европа, ако самолетите и екипажите ни не бъдат сертифицирани преди март 2007 година.

Такива мерки предвижда докладът на ЕК от 26 септември.
Министърът на транспорта Петър Мутафчиев успокои, че проблем със сигурността на българските граждански самолети и летища няма.

59 препоръки даде Еврокомисията на българската авиация. Когато нередностите бъдат отстранени, главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" ще може да издава европейски сертификати на самолетите и екипажите, информира министър Мутафчиев. Крайният срок е март 2007 година.

От своя страна българските авиопревозвачи изразиха притеснението си от конкретни текстове в доклада на еврокомисията, които касаят мерките в случай, че не спазим срока.

"В случай, че България не предприеме необходимите коригиращи действия, съществува опасност комисията по своя инициатива или по молба на държава членка да ограничи достъпа на българските превозвачи във вътрешния авиационен пазар на Европа", каза Светослав Станулов - Асoциация на българските авиокомпании.

"За да бъде една компания в черния списък или да не бъде в черния списък не зависи само от Министерството на транспорта", заяви министърът на транспорта и съобщенията Петър Мутафчиев, цитиран от БНТ.

Той подчерта, че до голяма степен сертифицирането на българските авиокомпании зависи от това как спазват правилата, наложени от Евросъюза.

За да не изпуснем срока, страната ни ще се възползва от консултантските услуги на Холандия, където се издават всичките 4 сертификата за авиопревози, обяви министърът.