Световната финансова криза се отразява и на Българските държавни железници.
Само за първите шест месеца на годината железопътният превоз отчита спад на пътникопотока си със 7%.
За да се справи с кризата, ръководството на компанията обмисля и предлага атракционни пътувания с влак.
Според директора на "Пътнически превози" към БДЖ Стефчо Събчев, цитиран от БНР, безспорна атракция представлява оригиналният вагон-салон на така наречения царски влак "Корона експрес". Той е бил предназначен за специално пътуване на цар Борис ІІІ, царица Йоана и принц Кирил.
БДЖ разполага с няколко вагон-салона, доставени от Германия през 1938-42 година. Два броя са построени в България през 1958-68 година. Такива има доставени през 1985 година от Източна Германия.
Друг запазен експонат, който поражда интерес, е елитната композиция на "Витоша експрес", която все още се използва при атракционните пътувания, допълва Събчев.
Особено интересни са модерният 36-местен салон вагон-ресторант, отбеляза още директорът на "Пътнически превози" към БДЖ.
stelf
на 20.07.2009 в 17:59:28 #2по цял свят железопътния транспорт е смятан за най-екологично чист и най-рентабилен. изумително е как тази тенденция подминава страната ни. направо е подозрителен факта, че има по няколко рейса на всеки кръгъл час за всяка от основните дестинации, докато БДЖ продължава да е на ръба на фалита. може би управляващите трябва да вземат пример (което е най-сигурно за тях, вместо да преоткриват колелото) от своите колеги по света. например английския пример в този случай е много поучителен. в Обединеното Кралство железопътната инфраструктура е дадена на концесия ако не се лъжа още в края на 60-те (или 70-те). горе долу по това време са били закрити всички нерентабилни линии и са открити нови за по-натоварените дестинации. именно това позволява ежедневното движение на над един милион жители на предградията на Лондон. естествено всички транспортни възли са с добра комуникация помежду си и може лесно да бъдат сменени по няколко транспортни средства. държавата обаче остава собственик и може да национализира по всяко време този изключително важен за националната сигурност ресурс. може също така много лесно да накаже виновниците за всяка една издънка и да изисква от тях реална отговорност. от друга страна този модел позволява създаването на конкурентна среда в един традиционно монополизиран бранш. нещо повече, това стимулира управлението на железопътния транспорт и инвестициите в него по начин, който да задоволява нуждите на пътниците.
Nevermind
на 19.07.2009 в 19:38:18 #1Някой има интерес БДЖ да се самосъсипва вече двадесет години. Никакви инвестиции в инфраструктура, графиците стават все по-неудобни....Докога?![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_rolleyes.gif?_=1446728989)