Синдикатите не приемат планираните съкращения в БДЖ и НКЖИ. Според тях вече са извършени достатъчни съкращение в периода 2008-2010 год.
За 9-те месеца на 2010 год. локомотивният персонал е положил 69 517 часа извънреден труд.

Неизползваният отпуск на локомотивния персонал е 53 988 дни, а 67 % от локомотивите са с просрочени ремонти.
Освен това се работи със 150 пътнически вагони по-малко от необходимите, което влошава качеството на услугата.

Продължава събирането на подписка сред колектива на БДЖ и дъщерните дружества за започване на ефективни стачни действия. До момента над 60% от персонала е дал съгласие за ефективна стачка.

До Нова година стачка няма да започне, заради спокойствието и удобството на потребителите на пътнически услуги, но ако не бъде постигнато споразумение, след 1 януари ще бъдат предприети стачни действия.
КНСБ и КТ „Подкрепа" и синдикатите в компаниите настояват за среща с министъра на транспорта и ръководствата на БДЖ и ДП „НКЖИ" през следващата седмица, преди предстоящото подписване на Меморандум между правителството на България и Световната банка.

На срещата трябва да бъдат обсъдени исканията на синдикатите относно планираните съкращения на персонал, което ще доведе до нарушаване на стачно споразумение в ДП „НКЖИ", където е подписано споразумение, че няма да се съкращава експлоатационен персонал.

В следствие на структурните реформи в БДЖ, в началото на годината от 16 дирекциите бяха намалени на 6, а отделите от 52 - станаха 25. С новата структура дирекциите ще станат 17, а отделите около 60.
В същото време, в нарушение на стачно споразумение със синдикатите, е взето еднолично решение за закриване на „Колетна дейност", осъществявана от БДЖ „Пътнически превози" ЕООД.