Ако бъде спряно движението на влаковете, загубите на ден ще бъдат около 500-600 хил. лева. Със спирането на влаковете обаче ще ударим най-бедните. Това заяви пред БНР Петър Бунев от синдикатите на БДЖ.
По думите му компанията не може да обслужва своята дейност заради кризата, която е намалила товарните превози. Бунев даде пример с покупката на модерните мотриси „Сименс", които са платени със заем, чието обслужване в началото не е било проблем, но вече е непосилно за националния превозвач.
Петър Бунев посочи, че в споразумението със Световната банка е заложено намаляване на разходите за персонал с 30% до 2014г. чрез „естествено текучество". „Няма такова голямо текучество в железниците, което да покрие изискванията за намаляване на персонала без съкращения. Реалното текучество е прехвърляне на персонал между БДЖ и НКЖИ, защото този труд е високо специализиран", заяви профсъюзният лидер, който посочи, че даже към момента има 300 незаети места в НКЖИ.
Бунев беше категоричен, че със заема ще бъдат покрити само стари задължения, а обвързаните с него съкращения само ще влошат положението в железниците.
Президентът на КНСБ Пламен Димитров заяви, че в следващите дни се очакват гаранции за инвестиционния процес за 4 години в железниците като цяло. По думите му дълговете на БДЖ не са само заради лошо управление. "Години наред е имало привилегировани групи - пенсионери, ученици и студенти, за които държавата никога не е плащала. Става дума за стотици милиони лева", посочи Димитров.
Според Димитров, ако на продължаващите разговори се намерят приемливи решения, ще се върви към определен вид споразумение, което обаче не означава, че няма да има стачка.
slonikon
на 06.03.2011 в 15:46:58 #5slonikon
на 06.03.2011 в 15:46:30 #4бе аз си мисля, че ще е някой като дянкича - едно време бил свързан с банката, но изведнъж тръгнал на рицарска мисия по света
Юлиан-3
на 06.03.2011 в 15:40:50 #3глупости.....бъдещият собственик е ясен-кредитора.....
slonikon
на 06.03.2011 в 15:34:21 #2търси си оправдание дянкича да шитне за 1 лев БДЖ-то на някой "стратегически инвеститор" я от израел, я от фарьорските острови!
Юлиан-3
на 06.03.2011 в 14:08:15 #1големите жп катастрофи в България са в близкото бъдеще......