„Считам, че сме реагирали адекватно и сме успели да предотвратим един много по-тежък инцидент".
Това каза изпълнителният директор на БДЖ ЕАД Христо Монов по повод вчерашния инцидент с двата изгорели вагона близо до Пловдив.
Причините за инцидента предстои да бъдат изяснени, но е ясно, че пожарът е тръгнал от шкаф №11 в близост до тоалетните на втория вагон.
Веднага щом началникът на влака е видял пушека, излизащ от шкафа, той е уведомил машиниста, който веднага е натиснал спирачките.
В рамките на 3-4 минути персоналът на влака се е снабдил с един пожарогасител и са се опитали да потушат пожара.
Преди кондукторите и началник-влакът да използват и останалите два от общо трите използвани пожарогасителя, те са предполагали, че пожарът може да бъде лесно потушен.
Монов каза, че „явно пожарът се е разгорял много бързо" и в рамките на 5-10 минути хората са били евакуирани от влака.
Във влака са се намирали общо 260 пътници по данни на началника на влак номер 1011.
Служба „Пожарна и аварийна безопасност" са разбрали за инцидента индиректно - чрез влаковите диспечери, а самият Монов е разбрал, по негови думи, в 18:05 ч. - от диспечерите.
Общо във влака са се намирали 6 пожарогасителя. Самият инцидент се е случил малко след тръгването на влака от Пловдив в посока Тодор Каблешков.
По думите на Христо Монов, до този момент няма данни за пострадало имущество, а цялата стойност на нанесените щети на БДЖ все още не е изчислена.
На въпрос дали има вероятност пожарът да е възникнал от запалена цигара, Монов не изключи тази версия, но изтъкна, че все пак резултатът от проверката на пожарникарите все още не е излязъл.
Монов припомни, че пушенето е забранено във всички категории пътнически влакове, но „нарушения има".
Той каза, че за периода от 10 април до 10 юни тази година общо 291 пътника са санкционирани за нарушаване на наредбата за забраняване на тютюнопушенето.
От тях 215 са били свалени от влаковата композиция, а останалите са платили наложената им глоба от 20 лв.
Последно
Следователите приключиха огледа на вагоните. Вече е осигурен достъп на специализираната комисия, която разследва причините за възникването на пожара
Стана ясно, че Христо Монов днес е подписал заповед, според която в рамките на 10 дни трябва да бъде направен извънреден технически преглед на всичките 30 подобни електромотрисни влакове, които са на възраст над 30 години.
По думите му, тези, които не отговарят на необходимите технически изискания, след проверката ще бъдат снети от движение.
Той беше категоричен, че след този инцидент ще бъде засилен и контролът в депата, където се извършват ремонти.
Последният технически преглед на влаковата композиция, която пострада вчера, е направен на 12 юли 2008 година в депото в Подуяне, а на 20 юли е направен екипировъчен преглед.
Композицията е сертифицирана на 25 юли 2004 г., казаха още от БДЖ и допълниха, че предстои 24-те броя електромотрисни влакове като този, които са в ежедневна употреба, да бъдат намалени на 20.
Монов за пореден път призна, че 62% от пътническите вагони са на възраст над 20 години.
Той припомни, че тази година изтича договорът на БДЖ с държавата.
Монов беше категоричен, че новият превозвач, който ще подпише следващият договор, независимо дали това ще бъде БДЖ, трябва да притежава 800 подвижни вагонни състава и 25 дизелови мотрисни влакове.
За да се стигне до това, по думите на Монов, е необходимо да се направят инвестиции на стойност 1,5 млрд. лв. от страна на БДЖ.
Той обаче призна, че тази сума е непосилна за железниците и в случай, че те преподпишат договора, ще се обърнат към правителството и държавата за финансова помощ.
mrasnika
на 23.07.2008 в 14:19:56 #26Тия са големи изроди както обикновено всички отричат ама тия направо се оляха сега искат да им казват браво че моргата им се е запалила Не пътувайте с БДЖ иначе рискувате живота си .. а както виждаме хората разчитат на случайността нядяват се просто да няма жертви а няма защото хората не са спяли и е било през деня
Яростен
на 23.07.2008 в 14:10:59 #25хубаво, само дето...не е вярно. Според пътуващи във влака при наличието на дим, кондукторите са вървяли и са успокоявали пътниците "че нищо няма" (защо ли внезапно и Станишев ми заприлича на такъв кондуктор???), а пожарната при първия сигнал за горящ влак е отговорила: "и къде го виждаш този горящ влак, ма???" Този влак и влака за Кардам, дето изгоря са едим малък модел на съвременна България, който ни подсказва, че на не може да се има вяра на никоя институция и че ЕС не просто трябва да ни критикува, направо трябва да ни изолира от институциите на ЕС, защото само ще внесем гнилоч. Поне с това правителство това правим.
Perrin
на 23.07.2008 в 11:27:57 #24Истината е, че са осуетили интежък инцидент - няма жертви и това е добре. Факт, обаче е и това, че е допуснато такъв влак да се движи. Не може влак, минал на преглед преди 10 дни да се самозапали... За съжаление от десетина и повече години насам целенасочено се върви към премахването на железопътния транспорт в България. Кой има полза от това? Със сигурност има отговор... Факта, че голяма част от "подвижния състав" на БДЖ е на повече от двайсет години е показателен. Преди 15 години БДЖ имаше доста добре развита инфраструктура - в момента всичко е запуснато до такава степен, че влаковете изминават 27 км (Перник-София) за около час при нормални условия. Явно някой има голяма полза от това железопътния транспорт да бъде заменен с автобусен. Според мен там трябва да се търси проблема.
Gozilla
на 22.07.2008 в 22:43:31 #23да бе голям успех...той влака изгорял (за щастие без хората )тия чисто по комсомолски превръщат осраното в успех да еба и тъпанарите му мафиотски
kalima
на 22.07.2008 в 22:11:59 #22Бегом при Гоце за орден "Стара Планина"
mark avrelii
на 22.07.2008 в 21:36:26 #21истината
IstinaTa
на 22.07.2008 в 21:24:48 #20Смахнати сме всички а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост през нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен Ад! Ех Миленче, къде си да видиш, че почти ясновидски способности имаш. БСП е отрова за България и за всички българи. Отрова по опасна от много други болести. Спонсорите сега лапат като за последно.Лапат и се задавят от огромните хапки пари и платена власт. ДПС е като необходима болест. Лапат и си правят канцеромче. А НДСВ е нещо между ГМО и изтекла от употреба ваксина. Хем лапа, хем върши нещо, но напълно НЕ ефективно. Е баси.Тежко на този организъм, който влачи такава мъка на гърбът си. Алтернативата: Центристи- Бойко пожарната Десни - Ванката от Драгалевци Луди- да не им споменаваме имената(не го заслужават)
всезнайкото
на 22.07.2008 в 21:18:26 #19Гено Генов: Пожарът във влака София - Пловдив е възникнал в шкаф с електричество---абе шкаф с чиний с плодове с бутилки ама с електричество
tashunko_sapa
на 22.07.2008 в 19:10:39 #18БДЖ осуетило ... ха ха ха... еййй! наглеци беее! Деееба корумпираното учреждение! Бахти боклука нещастен е тоя! Тези трябва да се бесят - клептоманчета нещастни!!!
Radoslavov
на 22.07.2008 в 18:52:26 #17Меко казано нагли... поредната история в която нещастник политик се тупа в гърдите че не си е свършил работата,но видиш ли е и усоетил вредата,принципно работата на БДЖ не е да гаси пожари,а да парави всичко възможно да не се стигне до тях.. няма такива прости политици
gsm
на 22.07.2008 в 18:37:36 #16това е един от начините за обновяване на парка.
android
на 22.07.2008 в 18:25:53 #15Нагли са ! При положение, че влаковете им се разпадат, да се хвалят за това, че не е умрял никой е НАГЛО !!!!
sandiu
на 22.07.2008 в 17:58:40 #14Сега пак "експертите" ше кажата - причината е дезодорант.Аха. И в БДЖ и в армията е както в цялата държава - пълен хаос и погром.
BLUE ULTRAS
на 22.07.2008 в 17:54:03 #13"...Композицията е сертифицирана на 25 юли 2004 г., казаха още от БДЖ и допълниха, че предстои 24-те броя електромотрисни влакове като този, които са в ежедневна употреба, да бъдат намалени на 20. " =========================================================== Значи скоро пак ще има пожар във някой влак. To be continued...
Sisco
на 22.07.2008 в 17:36:17 #12"В рамките на 3-4 минути персоналът на влака се е снабдил с един пожарогасител и са се опитали да потушат пожара." HAHAHAHAHAHHAHA
Batko_Boby
на 22.07.2008 в 17:17:41 #11Трябват спешно пари за нов подвижен състав!!!
Минувач
на 22.07.2008 в 16:57:33 #10Спешно трябва да се купят 2 нови самолета за управляващите. Това е приоритета на правителството.
1chovek
на 22.07.2008 в 16:47:49 #9БДЖ е пряко опасно и животозастрашаващо за пътниците - тази компания или трябва да се приведе в безопастност, съгласно европейските норми или просто да й се отнеме лиценза и да се търси инвеститор. Това е. Аз откакто стана онази трагедия повече не съм си и помислял да се кача на влак на БДЖ.
lokster
на 22.07.2008 в 16:27:49 #8Еб*си наглостта! 2 изгорели "до основи" вагона адекватна реакция ли са?! Истината е че такива неща просто СЕ СЛУЧВАТ. И в БГ и в Хамерика и къде ли не. Само че в БГ вероятността случката да е фатална за някой е много по-голяма - заключени врати, празни и спечени от годините пожарогасители, некомпетентен персонал...
Army Group Center
на 22.07.2008 в 16:18:04 #7Сега вместо да се дадат близо 700 м.л.н. евро за прототипни корвети,да се дадат поне 250 м.л.н. за нов подвижен състав на БДЖ,а с другите да се купи един нов боен кораб- корвета или фрегата.Има си приоритети в тази държава...или...май държавниците не знаят кое е важно и кое не...