За първите три месеца на тази година финансовият резултат на „Холдинг БДЖ" се е подобрил с 6 млн. лева спрямо същия период на 2011 година, похвали се на специална пресконференция председателят на съвета на директорите на холдинга Владимир Владимиров.

Той уточни, че за първото тримесечие на тази година загубата е 15 млн. лева при 21 млн. лева загуба в края на съответния период на миналата година.

Дружеството е успяло за една година да намали задълженията си от 806 млн. лева на 743 млн. лева, което е 62 млн. лева. Компанията е започнала да разплаща своите задължения към германската банка KFW за мотрисите "Дезиро", като всеки месец превежда 1,8 млн. лева.

Ръководството на холдинг БДЖ е постигнало споразумение с облигационерите на компанията да получат своите вземания, като за това е предвидена продажбата на 3500 неоперативни товарни вагони.

Очаква се от продажбата на тези вагони да бъдат получени около 52 млн. лв., като задълженията на БДЖ по облигациите им възлизат на 100 млн. евро.

На пресконференцията стана ясно, че компанията от началото на 2011 г. до края на 2012 е планирала да съкрати или е съкратила вече около 3500 човека. Припомняме, че на напусналите доброволно компанията в последните два месеца на миналата година БДЖ им изплати 6 работни заплати.

Извън тези 2000 служители, други 250 бяха съкратени след въвеждането на новия график за движение на влаковете, в който бяха закрити над 130 линии. Допълнително бяха обявениш за съкращаване още 850 служители.

Припомняме, че тази сутрин в ефира на БНТ Владимир Владимиров посочи, че 4500 служители на пътнически превози и 400 на товарните ще бъдат освободени от компанията.

На пресконференцията изпълнителният директор на компанията Йордан Недев посочи, че тези съкращения се извършват след като е направен подробен анализ за нуждата от работна ръка в компанията при дадените пазарни условия.

Недев посочи, че „ако преди една дейност се е извършвала от един работник, то сега ние провеждаме програма за преквалификация на служителите ни, която да им позволи да работят на повече длъжности в компанията".

Йордан Недев каза още, че в пътническите превози, които компанията осъществява се провежда реформа, свързана с повишаване приходите от продажбата на билети.

Една от мерките, които в последните месеци прилага компанията, е да ограничи продажбата на билети от страна на контрольорите, които в същото време трябва да проверяват за наличност на превозен документ.

Това създава конфликт на интереси и ощетява компанията. В тази връзка се създава нова длъжност на продавач-касиер, който единствено ще бъде упълномощен да продава билети.

Само за няколко месеца, след старта на тази схема с влаковете „София - Драгоман" и „София - Мездра", приходите са се увеличили двойно. По този повод компанията ще преквалифицира около 100 от кондукторите, които в момента са около 1000, в продавач-касиери.