Възможността за организиране на магистратура в България по електрически превозни средства и в частност електромобили, обсъждат в централата на БАН ръководствата на академията, „Индустриален клъстер електромобили" (ИКЕМ) и технически университети.

Целта на ИКЕМ е електромобилът в България да се случи с българско участие, защото има висока добавена стойност и тя може да остава в България, а не да се изнася навън.

За да се случи това трябва да концентрираме голяма обществена енергия, трябва да поставим на широка здрава основа електромобилността в България, изтъкнаха от ИКЕМ и поясниха, че затова работят в няколко посоки - производство, търговия, изграждане на зарядни станции, промяна в законодателството, въвеждане на стимули за електромобилността, научни изследвания и подготовка на кадри.

Вече съществуват две специалности в средно професионално училище и сега се уточнява между БАН и различните технически университети каква да е магистратурата, така че след като тръгне електромобилността в България да има съответни кадри, които да я обслужват. Много малко страни в света са създали такава магистратура.

Председателят на БАН Акад. Никола Съботинов отбеляза, че три фактора движат разработването на такава магистърска програма - интересът на обучаваните, интересът на техническите университети, пазарът от какви кадри ще има нужда.

В бизнес - академичната среща, която е първа по рода си, са представени Висшето Транспортно училище „Тодор Каблешков", Техническият университет в София и Русенски университет „Ангел Кънчев".