Премиерът Бойко Борисов даде старт на изграждането на ЛОТ 4 на автомагистрала „Тракия", разбивайки във фадрома бутилка шампанско.

Самата първа копка я направи, качил се на багер, регионалният министър Плевнелив.
Нашата цел е да намалим жертвите по пътищата и да възродим българската икономика, заяви премиерът.

По думите му няма как да се развива пристанище Бургас, както и да има развита индустрия без магистрала „Тракия". Той обеща, че на магистрала „Тракия" няма да бъдат допуснати същите неща, които се наблюдават на АМ „Люлин".

Припомняме, по-рано днес премиерът инспектира магистрала „Люлин". По думите му от „Мапа Дженгиз" му признали, че си правили сметка още три години да строят и се молели ГЕРБ да не спечели властта.

Борисов допълни, че иска магистрала „Тракия" да е готова до юни 2012г., за да може още в началото на летния сезон хората да пътуват до морето по новата магистрала.

Той връчи строителното разрешение на изпълнителите сдружение „Тракия" с водещ партньор Холдинг „Пътища" и посочи, че очаква от фирмите изпълнители отговорно и качествено строителство.

Еколозите в Германия според Бойко Борисов правили акции да не се строят магистрали. Ние нямаме и една, коментира още премиерът.

Борисов допълни, че страната ни трябва да изгради седем магистрали. В този мандат ще направим три, а в следващия останалите четири, обеща министър-председателят.

Днес ние поставяме началото на края на сагата Тракия, посочи от своя страна минисър Плевнелиев. Той припомни, че идеята за магистралата се ражда преди 46 години и допълни, че една година след управлението на ГЕРБ се строят всички липсващи участъци от трасето.

Делят ни 28 месеца до края на тази сага, изтъкна министърът. Той добави, че е наясно, че в процеса на строителство ще има проблеми и препятствия. Въпреки това Плевнелиев е убеден, че нищо няма да отклони изпълнителите от завършването на обекта.

За една година откакто ГЕРБ са на власт са построени толкова километра магистрали, колкото са изградили всички правителства за последните 20 години, похвали се той. Трябва да знаем, че нещо в нашата държава се променя, че политиката се променя, коментира още Плевнелиев.

На 3.09.2010г. свърши сагата „Тракия", заяви и Орлин Хаджиянков, член на съвета на директорите на Холдинг „Пътища".

През последните 20 години всички правителства се упражняваха на тема магистрала „Тракия", но нищо не се получаваше, посочи той.
Хаджиянков допълни, че едва ли в следващите години ще има правителство, което да открие толкова магистрали. Ще изпълним договора си и се надявам това да стане по-скоро от заложените в него срокове, подчерта той.

Стойността на обекта е над 174 милиона лева.

Съоръжението се изгражда по ОП „Транспорт", като 80% от необходимите средства са осигурени от кохезионния фонд на ЕС, а 20% е съфинансирането от държавния бюджет. АМ „Тракия" е част от общоевропейския транспортен коридор номер 8 и изграждането й ще осигури скоростна връзка между София и най-голямото ни черноморско пристанище Бургас.