От началото на следващата година бургазлии ще се радват на изцяло обновена жп гара. На специална церемония днес бе направена първата копка на пълната рехабилитация на гаровия комплекс в морския град. Стартът бе даден с тържествено чупене на бутилка шампанско в крана, направил първата копка.
Ремонтът на гарата в Бургас ще струва 7,4 млн. лева без ДДС, а източникът на парите е Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 година. По същия този проект за рехабилитацията на гаровите комплекси късмет имат и гарите в Пазарджик и София, по които също тече модернизацията.
По време на ремонтите през настоящата година ще бъде подменена вътрешната и фасадната дограма на гарата. Самите помещения ще бъдат санирани, сградата ще бъде пожарно обезопасена, а чакащите своето пътуване ще го правят в топли и удобни чакални. Важна подробност е и че до всички нива на гарата ще бъде осигурен достъп за трудноподвижни хора, ще бъдат изградени асансьори и рампи. Не на последно място в новата гара на морския град ще има и нови търговски обекти, както и център за услуги.
"Бургас е сериозен транспортен център както за България, така и за Европа", обяви на първата копка зам.-генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Христо Алексиев. Като доказателство за това място на Бургас в транспортната ни карта той посочи именно проекта за рехабилитация на гарата в града, което показва и желанието на НКЖИ да осигури по-добър железопътен транспорт.
Интересна цел за компанията в следващия програмен период е да бъдат осигурени средства за изграждане на железопътна линия между гара Бургас и летище Бургас, което ще е допълнително удобство за бургазлии.
Доволен от ремонта на гара Бургас е и кметът на града Димитър Николов. Той обаче размаха пръст на фирмите-изпълнители и поиска да си спазят сроковете. Николов пожела по-малко дъждовни дни от природата и обяви, че крайният срок за приключване на ремонта е 1 януари 2016 година.
"Бургас се утвърди като сериозен транспортен хъб", се похвали кметът.
Първата гара Бургас е построена в началото на 20 век, като е една от първите жп гари като цяло в България. Оттогава гарата е обявена за архитектурен паметник на града, като това е предизвикателство пред сегашната модернизация.
Питащ
на 11.03.2015 в 16:06:14 #1Бургаската и Варненската ЖП гари са красиви сгради - архитектурни паметници, правени от един и същ архитект и са почти еднакви. Ако ги налепят със стиропор и им праснат една бЕла ПВЦ дограма, тия дето са наредили ремонта, бургазлии трябва да ги обесят от часовниковата кула.