От 28 до 40% спад на продажбите на нови автомобили се очаква през 2020 г. заради пандемията от коронавирус. Това прогнозира председателят на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители в България и шеф на "BMW България" Александър Миланов, цитиран от "24 часа".

Предвижда се, че през тази година ще бъдат пласирани около 25 000 нови коли при над 40 000 миналата година, което означава, че те ще паднат на нивото от 2009 г.

Според данни на Асоциацията продажбите на нови возила през април тази година спрямо същия месец през 2019 г. са намалели с 62,2%, като 62,6% са в категория М1 (леките коли) и 58,9% - в категория N1 (лекотоварните автомобили). До 1 май у нас са пласирани 8824 нови коли, докато през същия период на 2019 г. те са били 13 203. Това означава, че спадът за първите 4 месеца на годината е 33,2%.

Ежедневно 500 нови коли се регистрират в София

Ежедневно 500 нови коли се регистрират в София

Проектът за ремонт на площад "Св. Неделя" да се преработи, иска Борис Бонев

Към април 2020 г. "BMW България" отчита спад при продажбите на моделите си у нас с 10,8%, или 296 бройки. В световен план намалението на продажбите при BMW е 20,1% (411 809 бройки), при мотоциклетите - 9,9% (34 774), при Мини - 23,4% (64 449) и Ролс Ройс - 27,2% (853 бройки).

Миланов заяви, че България няма национална политика за обновяване на автомобилния парк. Според него е необходима целенасочена позиция за стимулиране на покупката на плъгин и електрически автомобили. По негови думи трябва да се разреши и онлайн регистрацията на нови коли, както и да има контрол на тези, които са в сивата икономика, и на възрастта на автопарка.

Румъния, Естония и Латвия имат сходна като българската съдба, но те взимат екологични мерки за обновяване на остарелия си пазар, изтъкна Миланов.