Само 8,6 на сто от предприятията в България продават стоките или услугите си през интернет, сочи изследване на родната статистика. Според данните от изследването, проведено за 2015 г., предприятията срещат сериозни пречки за електронна търговия, защото от управата им са преценили, че продуктите или услугите им не са подходящи за продажба по интернет. Става въпрос за цели 60,8%.
Други 26,9 на сто смятат, че разходите по внедряване на уеб продажби биха били прекалено високи в сравнение с ползите, които ще си набавят. С други думи не им се правят разходи с неясен финансов изход.
От онзи дял от 8,6% оптимисти, които все пак търгуват онлайн, малко по-малко от половината предлагат на клиентите си възможност да плащат онлайн чрез кредитна или дебитна карта, директен дебит или чрез система за електронни разплащания.
Най-много продажби са осъществени към крайни клиенти - 74,2%, но немалко предприятия предлагат продуктите и услугите си и на други предприятия или пък на държавни институции. Става дума за 57,6%.
В доклада на Статистиката се казва още, че в предприятията, в които има по 10 или повече работници, 93,7% от тези работници ползват компютри. При големите предприятия - с по 250 и повече заети лица, относителният дял достига и до 100% служители, които работят в компютри.
Малко повече от половината от предприятията - 50,7%, разполагат със собствен уебсайт, като най-голям е техният дял при компаниите с 250 и повече заети лица.
А почти една трета от предприятията, тоест 31.7%, използват различни видове социални медии, за да развиват дейността си и да разширяват своето интернет присъствие. Най-популярни са социалните мрежи, като Facebook, LinkedIn и Google+, в които 45,9% от предприятията с 250 и повече заети лица поддържат свой профил.