ЕК спира одобрените неокончателно промени в правилата за международните пътни превози. Това е решение от вчерашното заседание на Еврокомисията в Страсбург, съобщи тази сутрин изданието "Политико", цитирано от БТА. Решението все още не е представено официално.

Причината комисията да приеме подобно решение е, че новите правила, както бяха договорени преди седмица в среднощно закрито заседание, не помагат, а биха попречили за опазването на околната среда

Постигната е предварителна сделка между ЕП и Съвета на ЕС за пакет "Мобилност"

Постигната е предварителна сделка между ЕП и Съвета на ЕС за пакет "Мобилност"

Борба с незаконни практики и подобряване на условията на труд за водачите

ЕК си постави като основна цел в следващите пет години да защити природата. Новите правила предвиждат допълнително излишно движение на дизеловите камиони по европейските пътища.

Според заместник-председателят на ЕК Валдис Домбровскис ЕК ще успее да спре въвеждането на промените с приемането на ново решение навреме.

От "Политико" отчитат, че това е пъвият зрелищен сблъсък между новите ръководства на институциите на ЕС. Полза имат противниците на промените - България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва.

Припомняме, през септември 2019 г. транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано отхвърли предложението пакетът да бъде изтеглен от Еврокомисията.

Министърът на транспорта Росен Желязков заяви, че ще се бори за отпадането на клаузата за връщането на камионите в страната отправна точка всеки месец.

На 4 април 2019 г. в Европарламента бяха одобрени и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.

Пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март 2019 г. по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат. На 27 март текстовете бяха върнати в транспортната комисия.