От електроразпределителното дружество Енерго-Про увериха, че спазват стриктно нормативните изисквания консумираната електроенергия да бъде отчитана ежемесечно, за период не по-дълъг от 31 дни.
Компанията е предоставила на Комисията за защита на потребителите (КЗП) документи, които показали, че на територията на Североизточна България отчетът е извършен коректно и по предварителен график, и, че строго се спазва нормативното изискване за 31-дневен отчет на изразходеното електричество.
През отчетения период октомври-ноември на 0.31% от клиентите на компанията е бил извършен повторен ръчен отчет, поради констатирана в датата на отчета липса на връзка със системата за дистанционно четене на данните от електромера. При други 0.17% от клиентите е била извършена повторна проверка на данните на място, предизвикана от вътрешната система на Енерго-Про за контрол на качеството на отчетените данни.
В отделни случаи електромерът на клиента е бил сменен, което е наложило промяна на датата на отчитане. Не на последно място, има клиенти на Енерго-Про Мрежи, които не са осигурили на отчетниците достъп до електромера. Става дума за електромери, които се намират в имота на абоната или в помещения, които абонатите са заключили.
За да бъде спазвано стриктно изискването за отчетен период не по-дълъг от 31 дни, служителите на компанията извършват отчет и през празничните и почивните дни по предварително съставените месечни графици. Всеки клиент, които желае до провери своя индивидуален период на отчет, може да го направи на интернет страницата на компанията или на денонощния телефон 0700 161 61.
Припомняме, преди седмица премиерът Бойко Борисов разпореди проверка за отчитането на тока във връзка със зачестили запитвания на граждани, които съдържат съмнения, че получените от електроразпределителните дружества фактури през ноември т.г. са необосновано завишени.