Гръцката фирма „Актор" е добивала незаконно инертни материали край сливенското село Чокоба, съобщи кметът на Сливен Кольо Милев, цитиран от Sliveninfo.
Фирмата, която изгражда отсечката от автомагистрала „Тракия" от Нова Загора до Ямбол, използвала нерегламентирани находища на скални материали за пътна конструкция.
„По сигнал на гражданин миналата събота изпратих екип от общината да проверят на място. Те установиха, че неправомерно се вадят инертни материали с няколко багери и самосвали и се карат директно на магистралата от фирма „Актор", поясни Митлев.
Той допълни, че проверяващите разполагат със снимков материал, направили са протокол от проверката и са предупредили фирмата.
По думите му това е нарушение на Закона за подземните богатства. Взети са необходимите мерки за възстановяване на терена. Предупредени са и всички кметове в общината за евентуални действия при констатиране на подобни нарушения. Те са инструктирани да следят и да сигнализират общината.
Според кмета на Сливен това не е единственият случай на незаконен добив на инертни материали в Сливенско.
goshi
на 28.11.2011 в 19:51:58 #3С пепел строят на Станишев главата. Защо смятам така: Да се икономиса, като се слага пепел вместо чакъл и каманяк за подложка на асфалта е невъзможно поради ред причини най-голямата от които е, че просто не може да се икономиса. Цената на положен насип се формира главно от цената на транспорта на този насип. Да вземем за пример камион, който може да носи 15 тона. Цената на чакъла вътре е максимум по 20 лева за тон, което прави 300 лева. Нафтата, необходима да се превози този чакъл в зависимост от това колко е разстоянието често излиза по-скъпа от самия товар. Тук следва да отбележа, че колкото една частица е по-дребна толкова повече тежи един кубичен метър от нея. Колкото по-ситен е чакъла, толкова повече тежи на тон. А пясъка и т.нар. "пепел" тежат най-много. И ако с 10 тона чакъл можеш да засипеш 15 кубика изкоп, то със същите килограми пясък или пепел можеш да засипеш 2 пъти по-малко. Какво излиза, че за да засипеш определено количество с пепел вместо с чакъл трябва да направиш 2 курса - да изразходваш 2 пъти повече нафта, 2 пъти повече време, 2 пъти амортизация на машините, 2 надници на шофьора и това за да спестиш от чакъла, който заема нищожна част от уравнението с цената? Айде моля ви се ...
goshi
на 28.11.2011 в 19:41:26 #2Охоо, глоба за гадните мързеливи гърци!!!
USA RULZ
на 28.11.2011 в 17:54:30 #1Не я ли строяха с пепел тая магистрала?