ГЕРБ работи против софиянци и особено против онези от тях, които имат нещастието да живеят в центъра на града и близо до него. Това смята Кирил Арсов, общински съветник в София от НДСВ.

Преди седмици около 100 000 семейства бяха „ощастливени", по думите му, от ГЕРБ и кмета Йорданка Фандъкова чрез никому ненужно и немотивирано презониране на столичните райони. Промяната доведе до чувствително повишаване на местните данъци и такси, дължими от тези семейства на общината.

"Малко преди това, чрез специално решение на СОС, ГЕРБ се отказа официално от строителството на обещаните и така шумно рекламирани подземни гаражи на площадите „Народно събрание", „Александър І Батенберг" и пред НДК", припомня Арсов.

Около 30 - 40 000 семейства от центъра на София ще се наложи да плащат солени суми за правото да паркират личните си автомобили пред домовете си. "Нямат повод за радост от този факт и останалите софиянци, защото твърдата ръка на ГЕРБ ще ги глобява, ако дръзнат да дойдат в центъра за повече от два часа", категоричен е Кирил Арсов.

За трите години на управление на София мнозинството на ГЕРБ не е построило нито едно място за паркиране в центъра. За сметка на това общинарите от ГЕРБ според него имат политическата воля да събират такси и солени глоби от софиянци.

Арсов припомня, че с решение на СОС са заделени 2 млн. лева за консултанта „Мотт МакДоналд". Той е нает със задачата да изследва града, улици и булеварди, площади, паркинги, автомобилен трафик, светофари и всичко, свързано с градската мобилност.

Фирмата представя над 14 доклада, в които посочва проблемите и решенията им. Експертизата на консултанта сочи, че решение на проблема с трафика и паркирането има и то е в разширяване на улици и булеварди, в строителство на подземни, надземни и други видове паркинги, в строителство на интелигентни системи за управление на трафика, в преструктуриране на градската логистика.

"Това е крайно и неефективно решение, но ГЕРБ избра точно него. Въвежда строги правила за паркиране и вдига таксите", изтъква Кирил Арсов.

Според общинаря кметът Фандъкова и архитект Диков решават да търсят спасение в "Зелена зона" и даже в „Жълта зона".

Така се въвеждат високи такси в „Синя зона", както се въвеждат и още две платени зони за паркиране, които ще се простират чак до „Младост" и „Люлин". Общинският съветник от НДСВ е категоричен, че ГЕРБ наказват софиянци с операция "Синя зона".

"При недостиг на стоки се въвежда купонна система, а при недостиг на паркинги се въвежда талонна система, което и направи ГЕРБ", коментира още жълтият общинар.