Една година поетапно столичният булевард „Братя Бъкстон" ще бъде затворен в отсечката между бул. „Тодор Каблешков" и Околовръстното.
По време на импровизирана пресконференция, състояла в близост до кръстовището на бул. „Братя Бъкстон" и бул. „Тодор Каблешков", бе представена временната организация на движение във връзка с изграждането на канализация и реконструкция на водопровод по булеварда.
Иван Иванов, главен технически секретар на Софийска вода, поясни, че изграждането на главен канализационен колектор е изключително важно за местност Манастирски ливади-запад, кв. „Павлово" и жк. „Бъкстон" по бул. „Братя Бъкстон" между бул. „Т. Каблешков" и Околовръстен път и реконструкция на прилежащите в района водопроводи.
Това е един от най-големите проекти за „Софийска вода", а предполагам и за Столична община, заяви Иванов и поясни, че общата му стойност е 2 950 000 лева.
Директорът на Дирекция „Транспортна инфраструктура" към Столична община Георги Тодоров коментира, че това трасе е много важно за транспортната инфраструктура на града. „Поради факта, че Софийска вода ще инвестира толкова много средства, ние от Столична община ще направи изцяло ремонт на булеварда от "Тодор Каблешков" до Околовръстното," поясни той.
Така след около 1 година София ще може да се похвали със съвсем нов булевард. Столична община и Софийска вода съвместно обещаха да изградят „най-хубавата улица в София" - с изцяло нова асфалтова настилка, тротоари, нова контактна мрежа и ново осветление.
По думите му затварянето на булеварда ще става поетапно. Първият етап започва на 19 ноември, когато ще бъде затворена частта от „Тодор Каблешков" до ул. „Вихрен", като се предвижда ремонтните дейности да приключат до месец март.
Вторият етап включва изцяло кръстовището на бул. „Братя Бъкстон" и ул. „Вихрен"; третият етап обхваща отсечката между ул. „Иван Сусанин и ул. „Българска легия". Последният етап е от ул. „Българска легия" до Околовръстния път.
За момента обаче с съгласуван линейният график само на първия етап, поясни Тодоров.
От Центъра за градска мобилност съобщиха, че ще положат максимални усилия, за да не се затруднява придвижването на гражданите в района. Тролей номер 2 ще се движи само до тролейбусното ухо в кв. „Борово", увеличават се колите по автобусна линия номер 63 между бул. „Братя Бъкстон" и бул. „Ал. Пушкин".
Въвежда се еднопосочно движение по ул. „Вихрен" по посока бул. „Ал. Пушкин" и еднопосочно движение по ул. „Иван Сусанин" от бул. „Ал. Пушкин" до бул. „Братя Бъкстон."
През първия етап на ремонта автобус 63 ще се движи по следния маршрут в зоната на строителството.
В посока център се движи по маршрута си до кръстовището на Бъкстон и „Вихрен", където завива наляво в посока „Ал. Пушкин", оттам надясно към бул. „Цар Борис III".
В посока Бояна автобусът ще се движи по бул. „Цар Борис III", завива наляво по „Ал. Пушкин", след това отново наляво по „Иван Сусанин" и надясно по Бъкстон по маршрута си.
Предстои на 18 ноември да бъдат поставени и пътни знаци, които да указват промяната в движението.
Разкриват се по две нови автобусни спирки на улиците „Вихрен" и „Иван Сусанин."
goshi
на 17.11.2011 в 11:21:14 #13gg_, забелязвам, че разбираш от пътно строителство колкото магаре от нанотехнологии и разсъждаваш като дете. Нека повиша малко нивото на общата ти култура. Първо: една детелина не струва 50-100 хил евро. Не знам ти от къде я измисли тази цена, но тя не би била достатъчна дори само за проектирането. Второ: не можеш просто да решиш да строиш детелина. Трябва първо да отчуждиш и да изкупиш земите. Трето: за да построиш може да се наложи, че трябва да бутнеш някоя и друга сграда. Ама сигурно и това влиза в твойте 50-100 хил. Четвърто: Бъди спокоен, арабските шейхове не седят да си гризат ноктите ще има ли тук детелина или светофар и съществуването им не зависи от разликата в изгорения бензин ако чакаш на светофар 40 секунди, или обикаляш по детелината 30. Нито някой реално би усетил тази разлика. Ако тебе точно тази разлика ще ти обърка бюджета замисли се в кой е проблема. Пето: изобщо не знам защо се занимавам да отговарям на човек, който не знае да използва точки, главни букви и пише "изречения" от около стотина думи...
Dinev
на 17.11.2011 в 08:12:59 #12Подкрепям с две ръце! По- добре затворен за година и качествен ремонт, от колкото постоянни ремонти на булеварда!
elena_1
на 17.11.2011 в 08:11:30 #11Като жител на квартала много се радвам, че този ремонт ще се състои!
gg_
на 17.11.2011 в 00:54:33 #10goshi , детелините са по-ЕВТИНОТО решение, но като и гледам и ти си от най-ТЪРПЕЛИВИТЕ (и глупави) българи - които показват висша форма на търпение - до таква степен чак да си измисляте глупости само и само да ви се спести мъката от протестния и трезв глас - а той е следния - една детелина не струва повече от 50 000 - 100 000 евро а месеци подред седене на светофар по 30-40 секунди в минута (сиреч над 50% от времето - към 18 часа на ден), умножено по 20-30 двигатели на коли и камиони се равнява на същата сума (да не е и повече) в изхабен бензин а това са пари подарени вместо на българската икономика (т.е. на строители, които после си купуват хляб, салам и домати) те отиват при катарските и саудитските шейхове и др. такива дето петрола им блика в задния двор. не смятам изгубеното време на хората, които се оптиват въпреки кризата да правят нещо... не смятам и замърсяването, което е пряко следствие защо? защото все още си мислите че детелините са прекалено скъпи, а така си мислите защото у нас рядко ги виждаме да се правят, а сигурно като добавим масовата корупция може и да бъдат скъпи в това време в докато си пишем в другите държави строят под градовете си магистрали, а ние пак ще клепаме доволни щом са сложили нова маркировка за пари с които може да има нов път, а последния се обявява като новина идваща веднъж на 10 години
pepe11
на 16.11.2011 в 22:12:10 #9Ако сте спортист и имате нужда от ортези, протектори и предпазно облекло W W W . S P O R T N A M E D I C I N A . C O M
asemi
на 16.11.2011 в 22:04:06 #8Хенри, ако не ти харесва бегай ти на село бе, там е спокойно нема задръствания и не ти се налага да ползваш обществен транспорт. Иди да видиш от де се вади хляба, ..стига си ревал!
ТT
на 16.11.2011 в 20:41:31 #7Хо-хо-хо, тоя пък смешник Хенри V (какъв ти Хенри, какъв ти Пети, ти си крал само на пет квадратни метра в кочинката си) си е помислил, че София е негова по някакъв си там начин и има право да определя кой къде трябва да е и къде не трябва. Градът не е на никого. Има много дълбока истина зад тези думи и това, че не можеш да я схванеш, е трагично. Психичноболен човечец.
бик1
на 16.11.2011 в 19:00:03 #6софиянци да чакат след това 5 лв. кубик.
Bimbo
на 16.11.2011 в 18:34:50 #5Мразех да минавам по този булевард, заради паветата, натоварването и какво ли още не – ето че и това ще се промени. Поздравления.
NIK123
на 16.11.2011 в 18:30:16 #4Хубаво е да го направят изцяло и така се прави не само да се кърпи браво на кмета и общината за решението.
goshi
на 16.11.2011 в 17:42:53 #3Мразя да квалифицирам пишещите тук, ама колега ти наред ли си? Как точно предлагаш да го махнат? Да изградят детелина или кръгово като на симеоновско и драгалевско шосе? Доста скъпо удоволствие ... такова решение може да се приложи по-скоро на Цар Борис III. И защо реши, че ще оставят паветата, като пише, че ще има асфалт??? И защо реши, че е по-добре само да сменят паветата с асфалт, вместо да изградят и канализацията там ??? Аз съм твърдо ЗА този ремонт. Бул. Бъкстон в този участък е в окаяно състояние. А господата журналисти сигурно имат предвид КОНТАКТНА мрежа за тролейбусите там където са написали "компактна"
gg_
на 16.11.2011 в 17:00:09 #2ако махнат светофара на околовръстното с бул бъкстон ще ги призная ама няма да го махнат
gg_
на 16.11.2011 в 16:57:33 #1пак ще "ремонтират" едно нищо - аз под ремонт разбирам да го асфалтират, че ми омръзна с тия павета, да го разширят - да няма задръствания - а те канали ще сменят - некадърници