Освен протокола за монтажа й, на шофьорите с газова уредба вече ще изискват и протокол от техническа служба, удостоверяващ, че монтажът е извършен правилно. Текстовете от Наредба №Н-3/18.02.2013г. на МТИТС влизат в сила от 2 март 2014г.
От пресцентъра на МВР припомнят, че съгласно досега действащата Наредба № I-45/2000 г., при промяна на техническите характеристики на пътно-превозно средство, се извършва и промяна в регистрацията на базата на посочените необходими документи, които собственикът представя.
От миналата година прегледът на газова уредба е част от годишния технически преглед на превозното средство. И в момента всеки собственик на МПС с газова уредба може да се яви в пунктовете на пътна полиция и след представяне на паспорт, протокол или други документи, удостоверяващи монтажа на уредбата, да поиска промяна в регистрацията.
Обслужването на собственици на МПС с монтирани газови уредби ще продължи и след 2 март 2014 г, тъй като пътните превозни средства, на които са били поставени такива уредби, са преминавали на периодичен преглед за техническа изправност.
По силата на този факт не би следвало спрямо собствениците на тези моторни превозни средства да се прилагат санкции съгласно разпоредбите на ЗАНН, посочват още от Вътрешното министерство.
В отделите на "Пътна полиция" вече е създадена необходимата организация за обслужването на гражданите.
Methaphorce
на 26.11.2013 в 07:21:33 #2повярвай ми братле...за събиране на кинти е!Нема друго кво да е!!!
valsodar
на 25.11.2013 в 17:36:27 #1Един много, много интересен момент във въпросната наредба е този - " Нито един компонент от системата за LPG, включително защитните материали, които представляват част от такива компоненти, не трябва да излиза извън външната повърхност на превозното средство, с изключение на пълначното устройство, ако то не излиза с повече от 10 mm извън номиналната линия на каросерията. " - демек, само капачката може да се подава извън каросерията. А сега да питам, а тръбопроводите от бутилката до двигателя, които масово се поставят под купето, от де точно ще минават??! Втория интересен момент е, че газовите уредби са сред допълнителното оборудване и по един доста византийски начин може да се чете, а бре аджеба след като колата си върви основно на бензин, както е по талон, за какво аджеба да се вписва и газта като гориво. Има си коли изцяло на газово захранване, но те са си такива и по талон. Цялата тая работа си ми понамирисва на оная със смяната на табелите - да се вземат едни пари от хората, да се направи истерия и навалица в КАТ, а след 5-10 години тихомълком да се признае, че е било ненужно. Дивашка история!