Завърши първия кръг от преговори за съставяне на коалиционно правителство и по темата транспорт. Именно по последната тема преговорите между париите на "Продължаваме промяната", ДБ, ИТН и БСП постигнаха съгласие, че трябва нов Закон за движение по пътищата.

Преговорите бяха водени от съпредседателя на "Продължаваме промяната" Асен Василев.

Трагедията на "Струма" - мокър път, заспиване на шофьора, авария

Трагедията на "Струма" - мокър път, заспиване на шофьора, авария

45 загинаха в изгорелия автобус, 7 се лекуват в "Пирогов"

Продължаваме промяната

Съпредседателят на Продължаваме промяната Асен Василев настоя да се подобри свързаността с другите държави, втори мост при Русе за по-добра свързаност с Румъния, ремонт или изграждане на нов на Аспарухов мост във Варна, построяване на трети тунел под Стара планина, завършване на АМ "Струма" и доизграждане на връзката със Сърбия и с Македония.

От ПП задължително искат концесиониране на пристанищата, нов кодекс на търговското корабоплаване, както и Стратегия за морския транспорт. ПП подкрепят идеята Фондът за пътна безопасност да се отдели. В момента АПИ трябвало да координира пътните институции, но тя била записана като един аналитичен орган, който издава доклади. ПП искат да има нов Закон за сервизите, обучението на кандидат-шофьорите да се изсветли, одит за последните 5 години върху големите инфраструктурни проекти и АПИ да върне доверието на гражданите и обществото.

От "Продължаваме промяната" искат тол системата да заработи за цялата първокласна и второкласна пътна мрежа.

Спряганият за транспортен министър в проектокабинета на ПП Николай Събев не взе участие в дискусията, с положителен тест за коронавирус.

БСП

От БСП поискаха изцяло нов Закон за движение по пътищата. Във връзка с трагедията на магистрала "Струма" от левицата настояха за цялостен одит на пътищата, маркировката и сигнализацията по всички основни пътни артерии. Агенция "Пътна инфраструктура" да премине към министерството на транспорта, предлагат още от БСП. От партията настояват и да има единен контролен орган на пътя. Независим одитиращ орган на инфраструктурните проекти е друго предложение на червените. БСП подкрепя промени в системата за обучение на водачите и създаване на 28 полигона за практическо обучение.

От БСП са против концесионирането на пристанища. Обединяване на НКЖИ, БДЖ и "Транспортно строителство и възстановяване" в компания "Български железници".

Има такъв народ

Залагат на развитие на екологичните видове транспорт - жп, електромобилите и електромобилността, както и достъпност на транспортната инфраструктура за хората с увреждания. ИТН подкрепят изграждането на тунела "Петрохан" с директна връзка София-Видин, да се завърши "Струма" и ускорено изграждане на АМ "Хемус". ИТН искат още изграждане на нови пътни съоръжения и нова маркировка, както и нов Закон за движение по пътищата.

ИТН настояха за нова стратегия за развитие на пристанище "Варна", като поискаха да се смени инфраструктурата на всички пристанища.

Демократична България

От ДБ настояват за реални мерки за намаляване на смъртността по пътищата, единно политика, включително и за товарния транспорт. Те откриват и пропуски при транспонирането на европейското законодателство в българското законодателство. От ДБ искат единна информационна система за пътна безопасност, съвременна система за контрол на товарните превози, системи за обективен контрол на скоростта на пътните превозни средства и електронно връчване на фишове и тяхното плащане.

АМ "Хемус" и АМ "Струма" да се финализират и завършат настояха още от ДБ. Спешните мерки - проектите в Плана за възстановяване и устойчивост за транспорта да бъдат променени.