Има проявен интерес от китайски авиокомпании да открият директна линия между София и Пекин, заяви председателят на Българо-китайската търговско-промишлена камара Виктор Азманов по време на среща в парламента, организирана от партия Атака.
Азманов обаче посочи, че това досега не се е случвало, защото е нямало воля от управляващите.
Членът на борда на директорите на камарата Илко Йоцев заяви, че засилването на българо-китайския стокообмен и туризъм не може да се развива без такава пряка комуникация. В Китай има 30 милиона голфъри, които са готови да пътуват през всяка част от годината, като по този начин се отваря възможност страната ни да привлече целогодишен туризъм.
Йоцев посочи още, че в момента има активни разговори с китайски производители, които са готови да сглобяват тук соларни панели и да ги инсталират, като за това няма да искат преференциални цени, а ще играят на пазара.
Става въпрос за мощности от порядъка на 1 гигават, които по този начин ще произвеждат по-евтино електроенергия от АЕЦ Козлодуй и държавната ТЕЦ Марица Изток 2.
По време на срещата лидерът на националистите Волен Сидеров заяви, че до момента отношенията с Китай не са надхвърляли дипломатическата куртоазия. Експремиерът Борисов не чуваше призивите на Атака да се отскубне от омагьосания кръг на европейските фондове, коментира Сидеров и посочи че Бразилия, след идването на Дилма Русеф като президент, е искала да строи самолети тук, но това се е потулило някъде.
Сидеров изрази съмнение, че нереализирането на тази инвестиция може да е заради поискан рушвет от бившия премиер Борисов или просто заради некомпетентността на неговата администрация.
Едно от предложенията на българо-китайската камара е да се създаде консултативен съвет към Министерството на икономиката и енергетиката или директно към Министерски съвет, който да разгледа проблемите и възможностите пред двустранните отношения.
Baj Ivan
на 11.06.2013 в 00:27:30 #13В Европа летят няколко стотин Ембраер от по-малките 135 : 140 и 145 и от-по големите 170 и 190. Обща практика е тежките планови чекове да се изнасят в трети страни с по-евтина работна ръка. Даже и в БГ има такъв пример: Хангара на Луфтханза. Но както казах: Няма по-голям простак от Българския политик!
Justice for ALL
на 10.06.2013 в 23:34:54 #12Възможности много, ама Ганьо е тъп и се оставя други да му нареждат.
Китайците имат много пари. Въпросът е да имаме правителство, което отстоява бълграските интереси - НЕ уските, НЕ американските, НЕ тези на ЕС (т.е. на големите държави в ЕС Франция, Германи, и Великобритания).
ВълкСчадъР
на 10.06.2013 в 21:09:56 #11Гагаузина x-man и от самолети почнал да разбира

павиан
на 10.06.2013 в 20:29:55 #10Бай Иване не си спомням да сме ги канили та камоли да сме ги гонили
Това беше просто едно подмятане-нищо повече.Както се казва в един постинг по-долу матриала на всичко кълве.
XXX
на 10.06.2013 в 19:40:38 #9Бухаха, какви буйни атакоидни фантазии!
"Ембраер" няма заводи извън Бразилия и няма абсолютно никакво намерение да изнася производства, най-малко в България, където няма никакви традиции в самолетостроенето. Каквото не могат сами да си произведат (авионика, двигатели) си го купуват от реномирани производители.
Ни Дилма, ни Милма ще ви псотрои заводи за самолети, хич не се надявайте. Пък и това няма ли да е пак "колониализъм", както се изразява недофюрерчето?
Милионите "целогодишни" китайски голфъри пък просто взривяват тъпомера......
Всеки, който е стъпил поне веднъж в Китай е наясно, че няма такъв китаец-мазохист, който ще лети 10 часа до София (която за техните разбирания не го докарва и до окръжен център) за да посети световно (не)известното голф игрище Ихтиман, па ако ще и да е с 1000 дупки, а после да "пилее пари" в турското казино между гарата и автогарата.....
Некъв по-долу пък иска наши самолети да летят до Пекин - може, ама като си купим подходящи, щото нашите най-"големи" самолети са Еърбъс 320, за 140 души и с далечина на полета 5000 км, а до Пекин са мааалко повече. Може би с междинни кацания в Казахстан и Монголия....
Карай да върви, матрияла кълве и на бастун........
Haho
на 10.06.2013 в 19:07:05 #8Китайците да купят БГ БАЛКАН, в първи авиоотряд Иван Костов, пребоядисан, в жълто, с дръпнати очи!
x-man
на 10.06.2013 в 18:25:29 #7Това за соларните панели е интересно предложение. Но разбира се нашите няма да се съгласят, защото тогава ще им отиде по дяволите далаверката да продават 10 пъти по скъп ток от соларни панели. Още от самото начало ВЕИ трябваше да е на конкуретна основа или със съвсем малки дотации, за да не се вкарва зорлем икономиката в колапс.
posredstven
на 10.06.2013 в 17:14:33 #6hydra | 10.06.2013 13:51 Хубаво, ама линията да се обслужва и от български авиокомпании. --- кои са те българските авиолинии ? всичко бе разграбено от хората които избирате
Момчил 1
на 10.06.2013 в 15:49:49 #5Приоритет трябва да станат икономически взаимоизгодните сделки и търговски отношения, да привличаме реални инвестиции, а не да стоим на колене и да спазваме квоти. Стига сме се въртели в омагьосания кръг - време е да се смени моделът!
hydra
на 10.06.2013 в 14:54:13 #4Бай Иване, Стремежът е в българия хората да не могат да мислят за друго, освен за оцеляване. Така конкуренция на онези, които заграбиха икономиката, няма да може да се създаде.
hydra
на 10.06.2013 в 14:51:18 #3Хубаво, ама линията да се обслужва и от български авиокомпании.
dddddd
на 10.06.2013 в 14:46:30 #2В Китай има 30 милиона голфъри, които са готови да пътуват през всяка част от годината, като по този начин се отваря възможност страната ни да привлече целогодишен туризъм.
Baj Ivan
на 10.06.2013 в 14:46:22 #1Ембраер Бразилия е третия по големина произодител на самолети. Много лошо, че така просташки сме ги изгонили. Загубили сме безвъзвратно хиляди престижни работни места. Няма по голям простак от Българския политик.