Пътническите кораби в България отговарят на изискванията за безопасност и техническо състояние.
Това съобщиха от транспортното министерство, като посочиха, че по нареждане на министър Александър Цветков, морската администрация е извършила преглед на всички плавателни съдове по море и река за превоз на пътници.
Проверката бе наложена след трагичния инцидент в Охрид от 5 септември.
Проверени са общо 162 кораба за сезонен превоз на пътници, фериботи, ро-ро фериботи и високоскоростни пътнически кораби, вписани в регистрите. Няма съставени актове за административни нарушения.
След извършената проверка експертите са констатирали, че общото състояние на корабите е добро.
Всичките кораби разполагат с достатъчно на брой спасителни средства, притежаващи сертификати за годност и са разположени на определените за тях места.
Противопожарните средства също са в годно състояние, със съответните стикери и означена годност върху тях, издадени от лицензирани фирми. Основните устройства, системи и оборудване са в изправно състояние.
Един от проверените кораби на територията на Варна е изведен от експлоатация. Корабособственикът е подал съответното заявление до Дирекция „Морска администрация" - Варна.
От транспортното министерство посочват, че морска администрацията ще подготви, отпечата и разпространи инструкции за действие в аварийни ситуации. Те ще са във вид на стикери, които ще се поставят на определените за това места на плавателните съдове.
Всички плавателни съдове ще посрещнат новия сезон с подобни обозначения.
При извършването на проверките е обърнато специално внимание на спазването на изискванията за:
- сигурна и безопасна експлоатация на плавателните съдове за превоз на хора;
- изграждане на самостоятелни системи за тревога в плавателните съдове, превозващи хора;
- противопожарна защита, за наличност на борда на корабни лодки и на корабни лодки от надувен тип при плавателните средства превозващи хора;
- наличие на спасителни кръгове и съответен брой спасителни жилетки;
- пътническите плавателни средства за осигурителни системи за вътрешна връзка и спасителни средства /индивидуални и колективни/, както и другите специфични изисквания.
barcode
на 18.10.2009 в 21:41:23 #3абе по-добре да не правят такива декларации, че утре може и да глътне вода някой и да потъне, недай си боже, па тогава иди обяснявай що за декларации са тези
kandiman
на 18.10.2009 в 20:36:44 #2На снимката са катери от гранична полиция в Атия Там имаше толкова консерви че незнам кой ги е дал за старо желязо ама е искярил яко
iii_krv
на 18.10.2009 в 18:48:00 #1Някой посмял ли е да си и помисли обратното - у нас на документи всичко е изрядно!!!