Хранителни вериги са прилагали общи механизми за координиране на търговската политика на пазара за доставка на стоки и на маркетинговата политика при осъществяването на промоции.
Това е разкрила проверка на Комисията за защита на конкуренцията. Става въпрос за „Метро Кеш енд Кери България" ЕООД, „Билла България" ЕООД, „Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД, „ХИТ Хипермаркет" ЕООД, „Максима България" ЕООД и „Пикадили".
Експертите от КЗК са установи, че търговските вериги непряко са обменяли информация относно доставни цени, договорени с едни и същи доставчици, както и относно маркетинговите стратегии на конкурентите.
Координирали са действията си, като са прилагали вертикални споразумения за определяне равнища на доставни цени и отстъпки, както и на размера на таксите за достъп до търговските площи.
Използвали са и механизми за координация на маркетинговата си политика при осъществяването на промоции чрез ограничаване свободата на доставчиците.
Определението на КЗК не подлежи на обжалване.
В срок от 60 дни страните имат право да предявят писмени възражения, както и да бъдат изслушани в открито заседание, допълват от комисията.
След обсъждане на възраженията, предложенията и писмените доказателства, КЗК ще се произнесе по съществото на спора.
Roko_2
на 08.02.2011 в 15:52:37 #6тази държава няма оправия затова всеки пети е напуснал тази прекрасна държава
Сульо и Пульо
на 08.02.2011 в 15:50:12 #5Дреме им, те са си направили сметката мн. добре. Ще платят по 100 бона глоба и туй то. В Метро и особено в била отдавна не влизам, ама народа заблуден и ходи да им налива пари. Не е луд този който яде баницата.
leo70
на 08.02.2011 в 15:37:04 #4Абе в тази държавица най-накрая ще има ли адекватни глоби и наказания за тези картелни договорки или само ще се пъчат по телевнизията
posredstven
на 08.02.2011 в 15:05:57 #3като мобилните оператори . 500 лв глоба
assensy
на 08.02.2011 в 14:37:57 #2И как ще ги санкционират?
boris
на 08.02.2011 в 14:30:10 #1ДА СЕ ЗАКРИЯТ!