Комисията за защита на конкуренцията налага 253 960 лева санкция за заблуждаваща реклама на „Олинеза” ООД. Решението е от 9 декември и по е по чл. 32, ал. 1 във връзка с чл. 33 от ЗЗК.

Комисията е установила, че рекламното послание „-15%” е част от рекламна кампания на „Олинеза” ООД на продукта „Олинеза трапезна майонеза”, 200 г и е едно от водещите послания в кампанията, поставено на билбордове на дружеството и върху опаковката на продукта посредством стикер.

Според комисията обаче, поведението на „Олинеза” заблуждава потребителите относно предлаганата от дружеството ценова промоция и се създава възможност за повишаване интереса на потенциалните клиенти към продукта и тяхното ориентиране към покупката му.
По този начин се създава риск трайно да бъдат увредени интересите на конкурентите, производители на майонеза.

При определяне на санкцията КЗК е взела под внимание тежестта и продължителността на нарушението, както и икономическото състояние на ответното дружество.