На 15 март движението по автомагистрала „Люлин" няма да бъде пуснато. Това обяви инж. Лазар Лазаров от Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура", който дойде да направи инспекция на първия тунел на магистралата.

Лазаров веднага успокои, че неизпълненото намерение магистралата да бъде пусната на 15 март няма да се отрази на крайния срок за пускането на обекта. Забавянето се е наложило заради полагането на последния износоустойчив пласт от асфалт и бетон, който, както обясни Лазаров, не е можело да бъде поставен навреме поради лошото време преди седмица.

„Разчитахме на добри атмосферния условия, но март ни изненада с лошо време и полагането на последния пласт не може да се случи", каза Лазаров. Ако не бъде направено полагането на този пласт, строителството ще бъде компрометирано, затова магистралата ще бъде пусната на 15 май.

Ако и тогава по някаква причина движението не бъде пуснато, ще има налагане на неустойки. Според Лазаров това няма да се наложи, тъй като турската компания е представила график, който гарантира, че до 15 май обектът ще е приключен.

Засега износващият пласт е готов докъм седми километър и на над 60% от магистралата трябва да бъде положен.

Другият проблем - с активираното свлачище на 16-ти километър, според Лазаров, няма да повлияе на строителството на магистралата, тъй като има проект за укрепването на свлачището, което освен това е извън трасето на магистралата.

Лазаров беше категоричен, че лошото време е било единствената причина за отлагането. По думите му няма финансови проблеми, на турската компания е платено за миналата година, за тази година няма проблеми. Лазаров изтъкна, че графиците за строителството на останалите магистрали се изпълняват и по тях няма забавяне.

Във връзка с това, че магистралата няма да бъде пусната за движение от 15 март, той апелира към водачите да се съобразяват със строителството, както и органите на „Пътна полиция" да влязат в правомощията си и да глобяват преминаващите коли. Глобата е 150 лв., подчерта Лазаров.

Според него не е уместно да се изграждат рампи, за да се препятства преминаването на колите, защото това би удължило работата по обекта.