На официална церемония бе подписан договорът за строителството на ЛОТ2 на автомагистрала „Тракия".
32-километровата отсечка от Стара Загора до Нова Загора ще бъде построена от победителя в конкурса Обединение „Магистрали Трейс". Общата стройност на строителството е 137 868 000 лв.
Регионалният министър Росен Плевнелиев показа пред медиите книга за историята на АМ „Тракия". Там е публикувано и оригиналното решение на МС от 19 май 1971 година за строителството на пръстен от магистрали в страната.
„Идеята за АМ „Тракия" е мой връстник. Аз съм роден през 64-а година", посочи Плевнелиев и обясни, че в точно тази година се ражда идеята за строителството на „Тракия".
Той показа и изготвения от неговото ведомство график за строителството на магистрали. Това е моята гордост, посочи той.
Това е поредният епизод от сагата АМ „Тракия". С тези думи строителният министър коментира днешната церемония. ЛОТ-2 ще се строи по нови технологии при по-високо качество на асфалтовите смеси.
Износващият и подизносващият пласт ще са с полимерно модифициран асфалт. Това ще гарантира по-малко дефекти при натоварен трафик и влошени метеорологични условия.
На трети май предстои да бъде направена нова копка на ЛОТ-а. Проектът е обезпечен на 100%, изтъкна Росен Плевнелиев. Имаме готовност да се разплащаме, допълни още той.
Още през 64 г. се взема решението за изграждането на автомагистрала „Тракия", заяви от своя страна и шефът на АПИ Божидар Йотов. 11 години по-късно започва строителството в участъка София-Пловдив.
Сагата продължава през годините, изтъкна той. За 6 месеца ние мобилизирахме цялата държава, за да извървим целия този път, коментира още Йотов.
Във вторник ще са готови и окончателните доклади за инцидента на АМ „Люлин", заяви регионалният министър. Съжалявам за трагичния инцидент, посочи още той.
Припомняме, преди седмица трима работници загинаха по време на изливане на бетон и поддаване на кофража.
По думите му регионалното ведомство, Министерството на транспорта и изпълнителят „Мапа Джингиз" са постигнали споразумение по абсолютно всички важни аспекти по строителството на АМ „Люлин", като неустойки и срокове на изпълнение.
До 10 дни МС ще се произнесе по споразумението, постигнато между преговарящите страни. Това, което е договорено, трябва да бъде формализирано, каза още Росен Плевнелиев.
Detroit
на 24.04.2010 в 01:09:15 #14Припомняме, газопроводът Набуко ще премине 3300 км от Турция през България, Румъния и Унгария до Виена, близо до газохранилището Баумгартен. В момента акционери в проекта са OMV Gas&Power, MOL, Transgaz, Български Енергиен Холдинг, BOTAS и RWE. Планираният капацитет след крайната фаза е 31 милиарда куб. м. Общата финансова инвестиция, според оценката на проекта от лятото на 2008 г., е 7,9 милиарда евро. Строителните работи започват през 2011, първите газови доставки ще тръгнат през 2014 г. =========================================================== Смятайте

rudy
на 23.04.2010 в 21:28:08 #13в Германия се дават по 400 хил на км аутобан всяка година, при 12 хил км, това прави 4,8 млрд евро на год за подръжка всички българи да си продадем бъбреци и дробове пак не можем ги осигурим първо трябва да спрем да си хвърляме боклуците по улиците, ако и да са с дупки пък какво остава за останалото, трябва да се работи (важи за форумните плъхове най-вече), да не се краде, важи за всички българи, не само тия на държавна служба, и гражданите да мислят на кого предоставят ключа от общата каса и да контролират, а не биричка, ракийка, салатка, кебапчета и жената
Горд Марсианец
на 23.04.2010 в 21:08:25 #12x-man | 23.04.2010 17:37 Дано стане по бързо ЛОТ2. Защото този път между Стара Загора и Нова Загора е изключително опасен и всяка година взима нови жертви Объркан . Който се е движил от там през летния сезон знае за какво говоря. x-man не е опасен пътя, опасни са олигофрените които карат по него
БСП
на 23.04.2010 в 20:37:19 #1119 май 1971 година без коментар
x-man
на 23.04.2010 в 18:39:08 #10Освен това е добре да се дадат повече пари и да се направи по качествено. А и човешките животи които се губят там всяка година, никой не може да ги измери в пари. Така че колкото по бързо стане тази отсечка, толкова по добре.
x-man
на 23.04.2010 в 18:37:37 #9Дано стане по бързо ЛОТ2. Защото този път между Стара Загора и Нова Загора е изключително опасен и всяка година взима нови жертви
. Който се е движил от там през летния сезон знае за какво говоря.
samoray
на 23.04.2010 в 18:20:13 #8"преди седмица трима работници загинаха по време на изливане на бетон и поддаване на кофража." Народното творчество казва на това, че са си вградили сянките, според поверието ако няма човешка сянка вградена(ако няма жертви) няма да бъде здрава сградата. Според мен това е нещо като данък задето обетоваме земята. Жалко за загиналите!
Бухал
на 23.04.2010 в 17:49:24 #7Цената може и да е реална, ако се включи в нея и цената на терените. Живеем в пазарно общество и се оказва, че цената на земята през която минава магистрала рязко поскъпва
LEVSKI27
на 23.04.2010 в 17:21:42 #6важното е по-скоро да имаме удобен, бърз и безопасен път до морето.

deki4
на 23.04.2010 в 17:12:06 #5taz цената никак не е висока при така сключен договор, разбира се не е висока ако се изгради качествено, защото често се случва най-евтиното да излиза най-скъпо. Силно се надявам да не е така. Трейс беше създадена по времето на царя горе долу, ако не се лъжа да строи точно магистрала тракия, така че имат опит и необходимата техника. Другото си зависи от контрола и условията по договора. важното е по-скоро да имаме удобен, бърз и безопасен път до морето.
LEVSKI27
на 23.04.2010 в 17:01:37 #4МА МОЖЕ И 10 МИЛИОНА ДА Е ТАРСЧ СТАТИЯТА В ГООГЛЕ
LEVSKI27
на 23.04.2010 в 16:59:17 #3В ГЕРМАНИЯ МИСЛЯТ ЧЕ Е С 1МИЛИОН ЕВРО 4 ЛЕНТИ ЗА 24 ЧАСА
информиран
на 23.04.2010 в 16:50:46 #2„Идеята за АМ „Тракия" е мой връстник. Аз съм роден през 64-а година". Затова ще я завършим на 23.04.2064 г в 10 часа сутринта ако премиерът не е на тенис/футбол

Минувач
на 23.04.2010 в 16:48:53 #1Графиците са както разписанията - служат за отчитане на закъсненията.