Има реална опасност да се наложи мащабен ремонт на най-новия участък на автомагистрала "Тракия" (Чирпан - Стара Загора), алармира председателят на Браншова камара "Пътища" Румен Йовчев, цитиран от "Труд".
Проблемите са много. Коловозите по пътното платно на лот 1 от магистрала „Тракия, ерозията на насипите около него и перспективата част от пътя, който преминава през оризища да потъне, са три примера, при които едно уж по-евтино строителство може да се окаже по-скъпо в близко бъдеще, коментира Румен Йовчев пред "Фокус". Според него чисто новият аутобан вече плаче за ремонт, за който са необходими поне 10-12 млн. евро.
Лот 1 на магистрала „Тракия" е участъкът от Плодовитово - Чирпан - Стара Загора. Първата половина до Чирпан беше въведена в експлоатация през юли 2006 г., а втората половина - през октомври 2007 г.
По думите на шефа на браншовата камара насипите на всички надлези по трасето не са укрепени и заради ерозията устоите им са подронени.
Освен това са се появили коловози от двете страни на трасето, а има и голяма вероятност пътят в последните километри преди Стара Загора, който преминава през оризища да започне да потъва. Затова според инж. Йовчев не е виновен изпълнителят на строителството "Трейс Груп", а зле подготвеният проект от държавата, който бил направен единствено с идеята да бъде възможно най-евтин.
По приумица на бившия шеф на АПИ Веселин Георгиев било отменено и озеленяването на трасето. "Казваше: Дядо Господ си знае работата и той щял да озелени, но докато това стане, ерозията си свърши работата", посочи инж. Йовчев.
Също от криворазбрана пестеливост била отменена облицовката с бетонни плочи на насипите. Според Йовчев поне 50% е вероятността в последната част на магистралата - преди Стара Загора, където пътят минава през оризищата, да "потънат" поради липсата на втори отводнителен канал и да се наложи да бъдат строени наново.
"И липсва канал от високата част на терена - имаш канал в ниската част, а във високата - нямаш. Така всичката вода от въпросните оризища минава през тялото на магистралата, за да отиде в отводнителния канал. Това е антитехническо решение. Това не струва два лева, но поради това, че не се изпълни, може да струва 10 милиона евро. Ако се наложи на 5 км да повторим магистралата - тя струва 2 милиона евро на километър", коментира инж. Румен Йовчев.
„Затова аз казвам, че не са много добри ниските цени, защото и следващите участъци на магистралата минават през оризища, и там трябва да се вземат допълнителни мерки, за да не се случват такива случки. Нещо, което е направено по този начин, за съжаление се превръща в база за сравнение. Като сме построили един участък за 2 млн. евро на километър, искаме всичко да строим по за два милиона, но не е така", добави той.
Преди ден премиерът Бойко Борисов направи първа копка на лот 3 от автомагистрала "Тракия".
boris
на 04.08.2010 в 11:53:17 #2А парите в чий джобове потънаха.........
Минувач
на 04.08.2010 в 09:50:55 #1Батко - братко и тройната лакома ламя са сътворили това недомислие, с прословутата си некомпетентност.