Консултантът по въвеждането на системата "бонус-малус" по задължителната застраховка "Гражданска отговорност на МПС" "Ърнст енд Янг" е представил окончателния си доклад.

Тъй като в доклада са разработени 11 възможни сценария обаче, общественото обсъждане и приемането на системата ще се забавят, съобщават от КФН, които смятат, че на този етап не е възможно да се пристъпи към проект за нормативен акт.

Освен това консултантът е предложил голям брой фактори, които трябва да бъдат взети предвид при изграждането.

Всички сценарии са изготвени въз основа на изчисления на данни за българския пазар и отразяват неговата специфика. Въпрос на преценка по целесъобразност е кой от предложените сценарии за система бонус-малус да бъде избран.

Докладът на "Ърнст енд Янг" е изпратен за мнение до Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Министерството на вътрешните работи. Всяко от двете ведомства ще има нужда от поне един месец, за да проведат своите консултации и да посочат най-подходящия според тях вариант.

След като двете министерства заедно с КФН изразят своите предпочитания, ще се пристъпи към разработване на проект на наредба и нейното обществено обсъждане. Наредбата, която ще въведе системата бонус-малус в България, ще бъде приета съвместно от КФН, министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията и министъра на вътрешните работи, като общественото ѝ обсъждане ще бъде инициирано през месец септември тази година.