Министърът на транспорта Ивайло Московски се обяви за създаването на един контролен орган по пътищата. В студиото на предаването „Денят започва” по БНТ той коментира, че в момента се готви създаване на нов контролен орган и така ще имаме 6 органа за контрол на пътя и 2/3 от тях ще се дублират.

850 000 лева щели да са необходими за покриване на територията на цялата страна със специалните кабинки за решаване на листовките от всички кандидат-шофьори. Кабинките ще са шумозаглушени и снабдени с камери. Московски увери, че вече са готови с разчетите за мерките за контрол за взимане на шофьорски книжки. По мнението му в момента отговорностите се прехвърляли между държавата и частните школи и това касаело и сигурността на гражданите. Московски щял да бъде радикален, защото става дума за безопасността на хората.

„Аз действително съм готов да бъда много радикален и съм готов да върна нещата на нивото от преди 98-ма, 99-та година, когато е решено да се изважда тази дейност, защото то функционира като една полубременна жена, нито едното - нито е другото... или държавата да си го контролира това и да си го управлява като 100% държавен процес, или 100% тогава да го извади извън държавата и аз не знам на какъв контрол ще се разчита...”, коментира министърът.

Ивайло Московски вчера е провел половинчасов разговор с премиера по темата.

Относно вчерашната среща с превозвачите, Московски им благодари за компромиса, който са решили да направят. Срещата е продължила около един час. Министърът призна, че трудно са успели да убедят превозвачите да не блокират границата.

Той обясни, че желанието на превозвачите за блокадата е било провокирано от писмо от Европейската комисия от преди около 2 седмици, което най-общо звучало: „Не ни занимавайте нас с този проблем повече, решете си го. Това е между България и Гърция”. Ивайло Московски е категоричен, че на практика това не е така. Той обеща страната ни да продължава да настоява Брюксел да има механизъм, който да действа в момента на подобен тип кризи, а не след 3-4 месеца.

Одобрена била декларация, в която са включени и други сектори. Ако има отново блокада по границите, ще има ответна реакция, обясни Московски.

Той изрази задоволството си от ремонта на Централната гара. Въпреки че имало няколко месеца забавяне, изпълнителите са се справили чудесно.

Министърът на транспорта коментира и проблемите и модернизацията на БДЖ. Той обясни, че ще се опитат в следващите 3 години да модернизират цялото Южно направление – от турската до сръбската граница.

Била готова отсечката от Капитан Андреево, Свиленград, Димитровград, Пловдив и Септември. Тя вероятно ще бъде открита до месец. С до 200 км в час ще могат да се движат влаковете там.

За Северната част било необходимо финансиране, което засега не е налично.

Московски отново подчерта, че уволнението на шефа на Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) не е заради корупционни практики. Смяната била провокирана от административни нарушения. Ивайло Московски подчерта, че пилотите ни са добре обучени и българският авиационен бранш е с висок имидж в цял свят.

Той смята, че транспортният сектор е дебалансиран. След като се въведат тол таксите за транзитното преминаване по магистралите ни вече нямало да бъде толкова евтино и щял да се засили интересът към железопътния транспорт, смята още Московски.

Той обяви още, че до месец Надзорния съвет на агенцията по приватизация трябва да реши за процедурата по продажба на БДЖ „Товарни превози”. Ако никой нямал интерес да купи дружеството, се работело по план Б. Министърът предупреди, че той ще бъде труден и предвижда съкращения. Пътническите превози остават задължение на държавата. 

Московски обяви още, че в сряда имат готовност да пуснат в Министерския съвет за съгласуване проекта за концесия на летище София. Концесията на аеропорта е част от една програма, която цели няколко неща – парите да се ползват за погасяване на дълговете в железниците и купуване на нов подвижен състав. Тя ще доведе до по-добре управление на летището и световно признати оператори, смята министърът.

Той обяви, че ще има и национална транспортна схема.