
Заплатите в железниците са по-ниски от средните за страната, а авиокомпаниите дори внасят пилоти от чужбина.
Това каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев, цитиран от Дарик радио.
Това било недопустимо в държава, която има цел да развива своя авиационен пазар.
Българските авиокомпании наемат най-често иранци и украинци в асоциацията на фирмите от бранша.
По данни на обединението чужденци се наемат най-вече при лизинг на самолети.
Често ползването на смесен екипаж е изрично разпореждане в някои държави.
„Бългериън Ер Чартър", например е наела десетина ирански пилоти, тъй като работи на иранския пазар.
Истинска криза за кадри в авиацията ни обаче се очаква до 2 години, когато ще започнат да се пенсионират цели випуски от класни авиатори, обясни председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов.
Преди 12 години от военното училище в Долна Митрополия са излизали по 30 - 40 висококвалифицирани граждански пилоти, но оттогава обучението е прекратено.
Държавно обучение за пилоти има само в Техническия университет, където годишно се подготвят 10 души, което е недостатъчно за развиващия се авиационен пазар у нас, твърдят специалисти.
Желаещите да станат летци могат да се запишат и в двете частни школи, които провеждат обучение.
1000 часа теория и 200 часа летене обаче струват 30 000 евро, което не е по джоба на всеки, допълни Станулов.
БСП
на 10.08.2006 в 09:52:59 #3кой пилот е луд да бачка у нас за 10000 евро на година бе? това е проблема. кадри има, само че те напуснаха и сега работят в азия и европа. то не бяха фалити, търгове, продавания, съкращения а сега се чудят защо няма пилоти.. аре стига просташтина.
BearEgg!
на 10.08.2006 в 02:00:30 #2"Българските авиокомпании наемат най-често иранци и украинци...." А до преди 5-6 години мога да ви кажа че Ние обучавахме иранците!!!? ... Ще я закриваме ли тази нашата държава, що ли....
Kreten
на 09.08.2006 в 17:02:00 #1Новината е добра. Значи през следващите 2 години все още ще ома някаква авиация. http://ibox.bg/forum/img/devil-smiley-095.gif