Седем милиона лева допълнителна субсидия отпусна правителството за НКЖИ.
Това съобщи министърът на транспорта Александър Цветков.
Той обясни, че парите ще се използват за заплати на железничарите.
Според Цветков с тези средства острият недостиг на средства в системата на железниците ще бъде компенсиран до известна степен.
Министърът коментира възникналото напрежение във връзка със забавените плащания в сферата на железниците.
Цветков заяви, че една от причините за това е икономическата криза.
По-големият проблем, обаче според министъра е, че субсидията, предвидена от държавата за обществената услуга, е разпределена неравномерно. Тя е в размер на 180 милиона лева за цялата година.
За пример Цветков посочи месеците януари и февруари, когато са били изразходвани по 25 милиона лева от субсидията. За последните месеци на годината са останали средно по девет милиона лева.
Транспортният министър коментира, че отговорност за това носят бившият директор на БДЖ и бившият транспортен министър.
На практика БДЖ и НКЖИ са доведени до фалит в следствие на дългогодишно недалновидно управление, заяви министърът на транспорта Александър Цветков на пресконференция.
Цветков каза още, че е разпоредил пари в железниците да се отпускат само за заплати и за най-неотложни нужди.
Припомняме, по-рано железничарите обявиха готовност за ефективни стачни действия, ако не получат заплатите си.
Министър Цветков съобщи още, че предстоят и структурни промени в БДЖ. Досегашните компании - БДЖ АД, БДЖ Товарни превози, БДЖ Пътнически превози и БДЖ Цялостен пътнически състав. От тези 4 компании ще бъде създадена обща структура, обясни той.
Александър Цветков отбеляза, че в момента в настоящата разредена структура има 59 отдела и 16 дирекции.
След преструктурирането отделите ще бъдат намалени на 25, а дирекциите от 16 на 6. Това, по думите му, ще доведе до 6% свиване на административните разходи за заплати или около един милион лева по-малко годишно.
Пред money.bg министър Цветков заяви, че в момента се работи и върху подобен план за НКЖИ, чиято структура също е така разделена.
шемет
на 14.10.2009 в 17:28:01 #1И каква стана тя?! Железничар да си днес. Да жинеят всички БДЖ-та, по всички земни кълбета
