Националната агенция за приходите (НАП) започва кампания за уведомяване на 538 представители на фирми и физически лица за дължими данъци и осигурителни вноски чрез телефонно обаждане и кратко съобщение (SMS). Акцията се провежда пилотно в национален мащаб, съобщиха от НАП.

Целта на програмата е да се стимулира заплащането на дължимите данъци и осигурителни вноски, както и да се спести време за клиентите и разходи за администрацията по уведомяване на лицата за просрочените им задължения. Стационарните и мобилни телефони са селектирани от данъчните декларации на клиентите на НАП.

По програмата, чрез телефонно обаждане, ще бъдат уведомени 298 длъжници за задължения в размер на 92 873 362 лв., а чрез SMS-и - 240 представители на фирми и физически лиза за задължения в размер на 17 641 056 лв.

Изпращането на SMS-ите ще става чрез автоматизирана електронна система. Получаването на всяко съобщение ще е еквивалент на връчване на писмена покана чрез обратна разписка, или посещение на публичен изпълнител на място.

Телефонните обаждания ще се реализират от служителите на дирекция „Информационен център" в Централно управление на НАП. Ако длъжникът отговори на обаждането от НАП, това ще е равносилно на връчване на покана от публичен изпълнител.

Кампанията за уведомяване на длъжници чрез SMS и телефонен разговор е част от мерките на НАП за повишаване на събираемостта и подобряването на контрола. Целта й е да се спестят разходи от пощенски услуги, хартия и човешки ресурс на администрацията, както и да се ускори комуникацията с клиентите на НАП.