Отново не бе постигнато споразумение за колективния трудов договор и за прекратяване стачката на железничарите. Преговорите ще продължат и утре. Също така стачните действия няма да бъдат прекратени.
Това, което остана да се обсъжда са различни социални пакети, в това число и отпуските на служителите. По думите на председателя на съюза на българските железничари Петър Бунев очаква се утре да бъде проведена нова среща, която ще започне в късния следобед. Очаква се на нея отново да има представител от транспортното министерство.
Прекалено оптимистично е да се надяваме, че днес ще бъде сключено споразумение за колективния трудов договор и за прекратяване стачката на железничарите.
КТ Подкрепа поиска президентът да свика КСНС, тъй като ръководството на БДЖ непосредствено застрашава интересите на държавата
Това заяви по-рано изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ" Йордан Недев на влизане във втората част на днешните преговори.
Председателят на съюза на българските железничари Петър Бунев съобщи от своя страна, че предлага на ръководството на БДЖ да бъдат изчистени всички неспорни текстове от колективния договор и ако не може да се намери компромис по останалите, отново да се търси среща с министъра на транспорта.
Изпълнителният директор на холдинг БДЖ Йордан Недев поясни, че е невъзможно за предприятието в този момент да инвестира в непроизводствени разходи, каквито са дните за отпуск над тези, предвидени в трудовото законодателство, както и различни социални плащания, в които влизат ваучерите за храна.
Трябва да се поясни, че в момента служителите на БДЖ получават 22 отпусни дни. Ръководството на БДЖ настоява те да бъдат сведени до 20, както е според Кодекса на труда, а 10-те дни, които получават работниците за категория на труд да бъдат намалени на 5 дни.
По думите на Недев има служители, които ползват над 40 дни на година. Недев обясни, че фондът, който осигурява тези социални плащания се формира като процент от работната заплата на служителите, който обаче изплаща работодателят. Недев посочи, че в този фонд има ресурс за годишните заплати на цели 2500 служители.
Предложението на ръководството на БДЖ е въпросният фонд да бъде „отвързан" от разходите за заплати и да се попълва при положителен финансов резултат на дружеството.
Йордан Недев представи пример за това как вижда работата на новата бонусна система, която е основен препъни камък в преговорите със синдикатите. По думите му, ако сега един служител получава 700 лева заплата основна по Кодекса на труда, 100 лева от натрупани изминати километри и 200 лева като допълнителна премия, давани от колективния трудов договор, след първи юни 2012 г. може да загуби тази допълнителна премия, ако има ниска продуктивност.
Ръководството на БДЖ в лицето на Недев и председателят на Съвета на директорите Владимир Владимиров изразиха надежда, че утре вече ще бъде постигнато споразумение със синдикатите.
На въпрос за това колко губи БДЖ от стачката Недев заяви, че сумата приближава 2 милиона лева. Припомняме, вчера се споменава за загуби от милион и половина.
Междувременно от БДЖ съобщиха, че вече 893 работници в компанията са приели да напуснат доброволно срещу 6 брутни заплати. Припомняме, в програмата за реформи на дружеството, идготвена преди стачката, се залагаше съкратените да бъдат 2000.
По-рано днес транспортният министър Ивайло Московски заяви, че БДЖ стачката е на финалната права. По думите му не е изключено още днес да има договорка между заинтересованите страни.
В късно изявление на КТ „Подкрепа" снидактът иска държавният глава да свика Консултативния съвет по национална сигурност, имайки предвид, че с умишлените действия на ръководството на БДЖ грубо се засягат държавните интереси и необратимо се разстройва транспортното обслужване и ползването на жп инфраструктурата.
Непосредствено се застрашават интересите на държавата, свързани с нейната национална сигурност. Прехвърлянето на всички пътнически и товарни превози извън времевия диапазон на стачката представлява едностранно нарушение от ръководството на БДЖ на сключения с държавата договор за национален превозвач, смятат от „Подкрепа".
Според тях умишлено се протакат преговорите, като с това целенасочено се извършват действия за продължаване на безсрочната стачка на българските железничари. По този начин ще бъдат обслужени не интересите на българските железничари, а корпоративни интереси.
Почти маймун
на 08.12.2011 в 10:45:51 #7Много е лесно да си траеш с десетилетия и после да скандираш "ДАЙТЕ ПАРИ". На практика всеки, който си трае при кражби изяжда СВОЕТО бъдеще. Другари БДЖ-служители, вие изядохте своето бъдеще поединично, а заедно съсипахте цялото БДЖ, което не е ваше и не е било, а е правено с общи пари.

dk
на 08.12.2011 в 01:05:55 #6Не хвърляйте от болната глава на здравата! Да си огледат двора, да видят кой е крал исклювал неизгодни договори за източване или просто във вреда. хКой умишлено поддържа безстопанственоста. Не са работниците виновни, а безхаберните началници, както и криминалните им изцепки. Намерили яма без дъно!
rudy
на 07.12.2011 в 20:47:27 #5точна такива БДЖ са като рак, изсмукват всички жизнени сокове от народа, железници - да, ама не такива, разни отпуски, безброй мързеливци, и всичко на загуба
Xa-x@v
на 07.12.2011 в 20:38:17 #4Не мога да разбера,как може да има още хора,които да си мислят че една държава може без железници,че дори има и такива,които го пишат
Заради такова мислене и действия докарахте България до по зле от робство 
liubomir4o
на 07.12.2011 в 15:32:12 #3Може без БДЖ . Може и без образование също може за какво ти е от него пари не се изкарват. Знеш ли колко ще се сппестят от там. Без наука също може за какво ни е и от там бая ще се спести. Абе направо да остава само милицията и ГЕРБ без всичко друго можем Аман от идиоти. Ако стачката беше 24х7 знеш ли как щеше да го усетиш. Производодството щеше да умре. Ти за непрекъснат цикъл на производство чувал ли си. Всичките сурувини за промишленоста как мислиш се карат с тирове ли? Чувал ли си как се възстановява непрекъсваемо производство а . Понякога трябват месеци. Ама нали първо сме писатели после читатели
динев
на 07.12.2011 в 15:27:08 #2БДЖ за толко зле, че няма по-зле от тях. Возил съм се на влакове във Франция преди повече от 10 год и в америка преди около 5 . Те са ,ю не с една класа, не с две, а с пет класи над нашите влакове. Да не говорим , че там е съвсем друго и обслужване и всичко. Тук просто няма оправия в БДЖ. Според мен трябва да го ликвидират и това е. Даже и без БДЖ ще има превози. Ако пък някой богатаж иска да започне транспорт с влакове да го направи, но да е българин , а не друг.
шемет
на 07.12.2011 в 14:57:28 #1И каква е равносметката? 14 дни РБългария съществува без железниците ... Ужас!!! Това на нищо не прилича! А нас ни учеха, че първо ще умре България а после БДЖ...
Могло и без БДЖ, а?! Още малко ако постачкуват и от новините ще отпаднат.