Новата фирма на CEZ - „CEZ Електро България", поема от днес цялостното обслужване на клиентите в касите и центровете за клиенти на територията на Западна България.
Затварянето на касите и ограничаването на работата с потребителите на електрическа енергия в първата седмица на януари се наложи поради необходимостта от прехвърляне на базата данни от електроразпределителните дружества, обслужващи територията на Западна България към CEZ Електро България АД.

Във връзка с това, до 10-ти януари няма да бъдат начислявани лихви за просрочени плащания и няма да бъдат извършвани прекъсвания на електрозахранването за неплатени в срок сметки.

„CEZ Електро България" беше създадено в средата на миналата година като дружество, в което да бъде отделена дейността по снабдяване на електроразпределителните дружества от западна България, които съгласно Закона за енергетиката на България до началото на тази година трябваше да разделят дейностите си по снабдяване с електроенергия от тези по разпределение.

В изпълнение на това изискване, Електроразпределителните дружества, които обслужваха до края на 2006 година всички потребители от Западна България, отделиха дейността си по снабдяване с електроенергия в дружеството „CEZ Електро България".
Задълженията на клиентите за консумирана електроенергия или за ползване на услуги също преминават от електроразпределителните дружества към „CEZ Електро България".

Прехвърлянето на задълженията няма да повлияе на размера им, нито на сроковете или начините на плащане.
От компанията гарантират, че новият снабдител ще предлага електроенергия по утвърдени от ДКЕВР цени така, както и до този момент, заплащането на консумираната електрическа енергия също ще става както досега.
Юридическото прехвърляне на задълженията и клиенските данни ще стане автоматично. При нужда от промяна специалисти на компанията ще се свържат с клиента.

Единствената разлика е, отбелязват от компанията, че от януари, 2007г. фактурите и касовите бележки за консумирана и заплатена електроенергия ще се издават от името на „CEZ Електро България", а не от името на електроразпределителните дружества.
През 2007 година се предвижда отворянето на 31 центъра за клиенти в Западна България, които ще предлагат обслужване на едно гише.

Планира се в бъдеще да бъде въведена единна информационна система, която ще улесни заплащането на сметките за консумираната електроенергия.
Работи се и за създаването на единен телефонен център за информация и справки, който ще обслужва цялата територия на Западна България.