Одобриха пакета "Мобилност", съобщават от Съвета на ЕС. Пакетът от предложения беше приет от Комитета на постоянните представители (Корепер).

Правилата за максималното работно време и минималните периоди на почивка на водачите остават непроменени. Същевременно в организацията на работните графици на водачите ще бъде въведена известна степен на гъвкавост, за да могат да прекарват повече време у дома, посочват от Европейския съвет. Предвижда се шофьорите да могат да се връщат у дома на всеки три или четири седмици в зависимост от работния си график.

Въпреки че нормалната седмична почивка не може да бъде ползвана в зона за паркиране, ЕС ще разработи стандарти за сертифициране на сигурни зони за паркиране чрез вторично законодателство.

Желязков окуражен: ЕК оценява въздействието на пакета "Мобилност"

Желязков окуражен: ЕК оценява въздействието на пакета "Мобилност"

Предстои да се прецени доколко е полезно връщането на камионите в страните по регистрация

Относно каботажа - правилата за транспортните операции, извършвани в рамките на национален пазар извън собствената държава на автомобилния превозвач, сегашната система, която допуска максимум 3 операции за 7 дни, ще остане непроменена. За да се предотврати системният каботаж, ще бъде въведен "срок на прекъсване" от 4 дни, преди да могат да се извършват по-нататъшни каботажни превози в същата страна със същото превозно средство.

Правилата в предложенията относно командироването и достъпа до пазара (включително правилото за връщане на камиони) ще започнат да се прилагат 18 месеца, след като правните текстове влязат в сила.

Правилата в предложението за часовете на шофиране ще започнат да се прилагат 20 дни след публикуването.

След като одобреният текст претърпи окончателна редакция, трябва да бъде официално приет — първо от Съвета, а след това от Парламента.

На източноевропейските страни не достигна малко, за да отхвърлят предложеното споразумение, предвиждащо шофьорите да се прибират всеки месец и да нямат право да спят в кабините си повече от 45 часа.

ЕК спира нефинално одобрените промени в пакета "Мобилност"

ЕК спира нефинално одобрените промени в пакета "Мобилност"

Спирането е в полза на България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва

Според представители на българския транспортен сектор и правителството тази мярка ощетява родните превозвачи. Западните държави обаче са на мнение, че тя е в полза на водачите.

От Европейската комисия предупредиха, че връщането на празни камиони може да попречи на амбициите за намаляване на вредните емисии.

Припомняме, през септември 2019 г. транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано отхвърли предложението пакетът да бъде изтеглен от Еврокомисията.

Министърът на транспорта Росен Желязков заяви, че ще се бори за отпадането на клаузата за връщането на камионите в страната отправна точка всеки месец.

На 4 април 2019 г. в Европарламента бяха одобрени и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.

Пакетът "Мобилност" влезе в дневния ред на пленарната сесия на ЕП на 27 март 2019 г. по предложение на председателя на Алианса на либерали и демократи за Европа (АЛДЕ) Ги Верхофстат. На 27 март текстовете бяха върнати в транспортната комисия.

Постигната е предварителна сделка между ЕП и Съвета на ЕС за пакет "Мобилност"

Постигната е предварителна сделка между ЕП и Съвета на ЕС за пакет "Мобилност"

Борба с незаконни практики и подобряване на условията на труд за водачите