За да се облекчи трафика през лятото ще бъде спряно движението на тирове по всички магистрали, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков при участието си в дискусията "Магистрала "Хемус" - възраждането на българския Север". Ограничението на движението ще приключи на 15 септември.
България трябва да се възползва от геостратегическото си положение, заяви министърът. Той смята, че е нужно да се въведе тол системата, защото така тежестта ще падне върху тежкия трафик, които много повече амортизира пътищата. Нанков подчерта, че с тол системата България ще бъде една от първите страни в Югоизточна Европа със самоиздържащ се пътен сектор - очакват се приходи 1 млрд. годишно - те ще позволят завършването на АМ "Хемус".
Тол системата няма да засегне хората с автомобили до 3.5 т - те ще продължат да ползват електронни винетки.
Регионалният министър съобщи, че през следващата седмица ще бъде подписан договорът с избрания строител на 9,3-километровия участък на АМ "Хемус" от Ябланица до Боаза. Изпълнителят първо ще направи проектиране на трасето, а строителството ще започне през 2018 г.
Нанков заяви, че приключва работата на оценителната комисия, която трябва да избере изпълнител за участък с дължина от 16,2 км от магистралата между Шумен и Търговище.Без обжалване, в началото на юли ще има избран строител.
Проектите за 50-километровия участък между Боаза и разклона с второкласния път за Плевен и Ловеч ще бъдат готови до края на годината, съобщи още министърът.
Очаква се АМ "Хемус" да бъде завършена изцяло до 7 г.
Министърът съобщи, че има проектна готовност за изграждане на път с дължина 118 км от Русе до Велико Търново, разделено на три участъка, приоритетен от които е обходът на град Бяла - стойността на проекта е между 550 и 615 млн. лв. През третото тримесечие на годината ще имаме яснота за най-подходящия вариант.
Европейските фондове не са панацея за нито една област, категоричен бе регионалният министър. Нужни са дългосрочни механизми и инфраструктурни политики, секторите в страната да се самоиздържат.
шемет
на 30.06.2017 в 10:59:15 #1Дали ще се въздигнем до висотите на гордия полет на светлата му мисъл ...?! Дали е чувал нещо за свободното движение на хора и товари? Огромната част от превозвачите са си купили годишни винетки и подобна забрана, точно във времето на събиране на не малка част от реколтата, променя доста цената на транспортната услуга. Кой и как ще ги компенсира? Когато се въведе ТОЛ системата, пак ли ще има забрана за движение на тежкотоварни ПС по автомагистралите? А защо бяха изградени паркингите по автомагистралите? Кой ще е заместващия маршрут между Перник и Дупница? А между София и Перник пак през Княжево и Владая ли ще се пропускат камионите? Дали от София до Ботевград може да се пътува по Път I-1? Наистина ли си мислите, че разбирате нещо от транспорт?