Часовете по курмуване ще започват със селфи. Така ще се доказва, че инструкторът и кандидат-шофьорът са провели необходимите часове по кормуване, съобщи bTV.

Преди дни излезе демо версията на системата, по която ще се провеждат шофьорските изпити след няколко месеца.

Според предложението всичко ще става чрез мобилно приложение, което инструкторите и кандидат-шофьорите ще трябва да инсталират на телефоните си

Шофьорските курсове поскъпват рязко

Шофьорските курсове поскъпват рязко

В сряда ще бъде гласувано задължителните часове по кормуване за бъдещите шофьори да се увеличат от 31 на 45

С това приложение кандидат-шофьорите ще си избират инструктор и автомобил през интернет. В мобилното приложение се очаква да бъдат качени всички фирми, които обучават шофьори, снимки на инструкторите и техните автомобили.

За да се включите в приложението, трябва да имате по-нова версия на операционната система. То няма да може да се поддържа на всички мобилни устройства. 

Променят изпитите за шофьорски книжки

Променят изпитите за шофьорски книжки

Промени ще има и при теоретичния изпит, и при кормуването

Вместо с инструкции за шофиране, курсистът ще получи такива за това как да свърже мобилния си телефон с този на инструктора си. Двете устройства се сдвояват със специален QR код. След като той бъде потвърден, инструкторът и курсистът ще могат да видят точното място, на което се намират, както и пътят, по който ще минат, за да изпълнят своя час по кормуване.

Снимката на инструктора и курсиста се прави, за да се докаже, че двамата са провели урока по кормуване. Снимка ще се прави в началото и след края на часа.

От фирмата, разработила приложението, уточниха, че всички тези начални стъпки отнемат между 5 и 10 минути. За да не се отнемат тези минути от учебния час, предназначен за практика, курсистът и инструкторът ще трябва да се срещнат малко по-рано.

Според тествалия приложението инструктор Йонко Иванов в него има редица грешки и вместо да помага, само ще разсейва кандидат-шофьорите. "Вие видяхте, че аз през цялото време гледах телефона. Ученикът няма да го интересува да си следи пътя, какъв е и кои са уязвимите участъци", каза Иванов.

Друг минус според Иванов е, че бъдещите шофьори ще трябва чрез приложението да избират с кой инструктор и с каква кола да провеждат шофьорските курсове. А нуждата от мобилни устройства само ще ги оскъпи. Въпросното селфи се нарушават правата както на инструктора, така и на бъдещият шофьор, категоричен е Иванов.

Той поясни, че на година има над 120 хиляди кандидат-шофьори и близо 30 хиляди души, които трябва да опреснят своите умения. Според него това означава, че системата няма да може да поддържа такъв голям брой на данни и е възможно личните данни и на курсисти, и на инструктори, да изтекат.

От фирмата разработчик уверяват, че това не е възможно. В същото време подчертават, че приложението все още е в демо версия и тепърва ще се правят подобрения.

Разходите за инсталирането и използването на приложението ще са изцяло за сметка на инструкторите и кандидат-шофьорите.