В определения от Кодекса за застраховането срок - до 1 септември 2006 г. за подаване на документи за издаване на нов лиценз по застраховка "Гражданска отговорност", всички застрахователи, предлагащи тази застраховка са подали заявления, съобщиах от Комисията за финансов надзор.
Застрахователите трябваше да представят в КФН програма за дейността по вида застраховка за три години напред, тарифа и актюерска обосновка към нея, банкова гаранция и презастрахователен договор.
КФН публикува застрахователните тарифи, по които ще се предлага застраховката след датата на присъединяване на България към ЕС.
Застрахователните премии ще се движат в следните граници:
- за леки автомобили с обем на двигателя до 1 500 куб.см. - от 88 до 200 лв., като средноаритметичната премия е около 140 лв.;
- за леки автомобили с обем на двигателя до 1 800 куб.см. - от 88 до 245 лв., при средноаритметичната премия - около 150 лв.;
- за леки автомобили с обем на двигателя до 2 500 куб.см. - от 110 до 290 лв., като средноаритметичната премия е около 185 лв.;
- за леки автомобили с обем на двигателя над 2 500 куб.см. - от 120 до 435 лв., като средноаритметичната премия е около 240 лв.;
- за автобуси до 20 места - от 190 до 700 лв.;
- за автобуси от 20 до 40 места - от 230 до 800 лв.;
- за автобуси над 40 места - от 255 до 1 100 лв.;
- за товарни автомобили до 20 т. - от 150 до 770 лв.;
- за товарни автомобили над 20 т. - от 255 до 890 лв.;
- за мотопеди и мотоциклети - от 31 до 115 лв.
Премията се диференцира в зависимост от вида и техническите характеристики на МПС. Цитираните граници, в които варира размерът на премията са ориентировъчни, тъй като това са базови премии, към които застрахователите ще прилагат различни коефициенти, отчитащи различни рискови фактори.
Всеки застраховател предвижда да прилага различни по вид и стойности отстъпки или увеличения, които да отразяват начина на сключване на застраховката - директно или чрез посредник, вследствие на което размерът на премията за отделните дружества варира в широк диапазон.
Предстои КФН да извърши оценка дали предложените от застрахователите премии са достатъчни въз основа на представената от тях презастрахователна политика и програма за дейността по вида застраховка през следващите три години.
След присъединяването на страната застрахователният договор ще има действие на базата на единна премия както у нас, така и във всички държави членки на Европейското икономическо пространство.
ъ
на 07.09.2006 в 16:59:40 #17"въпросната гражданска отговорност не покрива нищо" Тя покрива САМО щети, които ти причиняваш на ДРУГИТЕ - и затова е задължителна, и трябва да е задъжителна. Особено като се има предвид факта, че никой в България не кара свой автомобил, няма никакви доходи - и ако (недай Боже) се случи нещо - потърпевшият увяхва. Отделен е въпроса да се натиснат застрахователите да изплащат редовно и точно обезщетенията - и това е абсолютно задължително! За да получиш обезщетение за това, което сам си си причинил при катастрофа, или от вандализъм и т.н. - си има Каско!
ivan_shishmanov
на 07.09.2006 в 16:56:08 #16akinom ти очевадно нищо неразбираш от застраховане но си побързал с идиотското мнение.Гражданската отговорност е задължителна застраховка защото тя покрива щетите на невинния в ПТП.Демек сиреч компанията на виновния плаща на невинния за да си възстанови колата.В този случай виновния който е пострадал при това ПТП също, е накзан и на него никой нищо не му плаща защото е виновен и е потенциален убиец.Всеки които иска може да си направи каско на колата което ще покрие всички рискове по собствената му кола, но гражданската е за да се защитава интереса на невинния шофьор.Ти ако предизвикаш ПТП и ти се доскръндзило за каско недей чака някой да ти даде пари да си оправиш трошката.Да си внимавал това е положението навсякъде по света (естественно там са с по висок стандарт и в застраховането и във всички възможни области).
prius
на 07.09.2006 в 14:57:55 #15Време е да се криминализира държавният и институционален рекет. В НК трябва да се появи текст, че който създава закони и правилници с които принуждава невиновни граждани да дават пари (които по презумпция липсват) да подлежи на наказателно преследване и много строги сакнции. Глоби от порядъка на милиони и затвор от стотици години. Защото когато тези пари ги няма, "длъжниците" се подтикват към престъпления за набавянето им. А и конфискуваните по този начин пари отиват не по предназначение (справка - Гущеров, Кюлев и мн. др., като има и още незастреляни). Да се надяваме, че Президента Сидеров ще се погрижи за всичко това, след като приключи с конфискацията и национализацията
ivan_shishmanov
на 07.09.2006 в 10:13:43 #14Трябва да става все по скъпа гражданската.Един елементарен детаил на една блъсната кола струва 200 лева.Да не говорим колко трябва да плаща застрахователя заради разни идиоти причинили ПТП със загинали хора.Застрахователите изнемогват просто.А в чужбина там обезщетенията са зверски и затова и цената трябва да расте.Всеки ден стават десетки ПТП завършили с много ударени коли наранени и пази боже убити хора.Кой ще плаща на семействата им всички ние които караме коли.Който неможе даплаща да спре да кара застрашавайки нечии живот.
лично мое мнение
на 06.09.2006 в 23:01:14 #13В целия ЕС застраховката е една - на година, а патувай където си искаш! Т.е. в рамките на ЕС не ти трябва зелена карта(която струваше 700 лв/година). Застраховката е целенасочено висока, но колкото по-дълго време караш без инциденти, толкова пада и застраховката...Почваш с 200%, след 5 години без инциденти(за които си виновен ти) пада на 50 %. Това е един лост да се намали гнусното шофиране в БГ.
stan4
на 06.09.2006 в 20:37:45 #12а за моята мотовилка с двете бутала колко трябва да плащам ?
водач на МПС
на 06.09.2006 в 19:37:52 #11АкО-акО,то народа си го е рекъл по друг начин-"ако баба ми беше мъжка,щеше да си има дръжка,та ние така се позоваваме.
mama
на 06.09.2006 в 19:04:08 #10то не е лошо всичко това.
ъ
на 06.09.2006 в 19:00:15 #9"Аз няма да пътувам извън България - и няма да плащам" А ако контузиш някой чужденец и трябва да платиш обезщетение?
BearEgg!
на 06.09.2006 в 18:06:21 #8водач на МПС 06.09.2006 15:28 Не плащам нищо,майната им !!! Е, ами то докато не кажат всички така, и действително не спрат да плащат, все ще бъде така.Като с Топлофикация.Елементарно е.
водач на МПС
на 06.09.2006 в 16:44:37 #7Нали и ти ще станеш същия бе,хаймана !!!
водач на МПС
на 06.09.2006 в 16:28:07 #6Не плащам нищо,майната им !!!
Bai Kaval
на 06.09.2006 в 16:25:27 #5Е това се прави заради бъдещото ни членство в ЕС. В тая цена влиза и зелена карта за целия съюз. Ако излизате извън граница ше го оцените, а в крайна сметка не е чак толкова много - кфо пищите като ущипани
водач на МПС
на 06.09.2006 в 15:53:28 #4Аз не искам да пътувам извън България! Защо и от мен да взимат такива суми,все едно,че ще се движа по пътищата на Европа ?
ББ
на 06.09.2006 в 14:42:28 #3Кънчо, не само в застрахователният бизнес, а в цялата държава е така. Само гледат как да те рекетират тизи мизерници.
Кънчо
на 06.09.2006 в 14:23:39 #2Огромна далавера е Автомобилното застраховане в България! Един от големите застрахователи(ДЗИ - Кюлев) се спомина скоропостижно и най-вероятно е заради провалената огромна далавера, която гласеха Авто застрахователите да ни вземат по 180 лв за малолитражна кола ГО за 2006 г. Цената на полиците спадна под 80 лв. Представяте ли си какъв удар има пропадна 2 млн. автомобила по още 100 лв.всеки това са 200 млн.лв. Тази година пак ни подготвят за същата далавера! И ще я направят, използвайки за параван ЕС, който няма нищо общо с конкретният размер на нашите застрахователи . Важното е да си покриват щетите в чъжбина, ако сторят нашите застраховани! Безсрамие и цинизъм цари в българският застрахователен бизнес!
a69
на 06.09.2006 в 14:01:48 #1Аман Кога най-после ще схванат, че мощност и кубатура не са линейно свързани понятия?