7254 нарушения на скоростта са регистрирали органите на Пътната полиция.
Нередностите са констатирани по време на операцията, организирана от Европейската мрежа ТИСПОЛ, която се проведе у нас от 17 до 23 август.
Това съобщи инспектор Бойко Рановски от отдел Пътна полиция към Главна дирекция "Охранителна полиция", цитиран от БНР.
Той уточни, че 6459 от нарушенията са установени на пътя от служители на пътна полиция и 795 от автоматични технически средства.
В сравнение с предишната операция за контрол на скоростта, проведена през април, броят на констатираните нарушения са с 2000 повече.
Рановски добави, че 30% от тези нарушения с превишение на скоростта с над 30 километра в час.
Според закона тези водачи са с отнети свидетелствата за управление. Следващата акция на TISPOL ще е за контрол на обезопасителните колани и ще се проведе от 7 до 13 септември.
neznae6t
на 29.08.2009 в 15:12:44 #38Седесар, в Германия по аутобаните се движат едни такива зелено-бели автомобили, без ясни обозначителни белези, които обикновено те задминават, когато си в нарушение, и на задното им стъкло светва надпис от рода: "Полиция - отбийте вдясно". Апропо, днес видях поредния лумпен на участъка до Шумен, известен от няколко години като "кръстовището на смъртта", където "магистралата" се пресича от пътя, свързващ Шумен със селата на север от града. Въпреки множеството обозначения за опасно кръстовище, въпреки знаците "Полиция" и ограничението на скоростта, въпреки натовареното движение по иначе неширокия път, едно синьо варненско Ауди се беше засвяткало в посока София, движейки се в насрещната лента със скорост поне около 140 км/ч. Все пак е добре да се спомене и това, че на 50 м. след кръстовището има караулка от известно време, но полицаи, поне когато съм минавал от там, не съм виждал в или около нея. Отдавна има идея там да бъде изграден или светофар или да се направи кръгово движение, както е на изхода на Търговище, до OMV, но явно ще се наложи да се почака докато умрат още хора. http://dariknews.bg/uploads/news_images/200809/photo_big_290226.jpg
markov
на 28.08.2009 в 14:18:20 #37Значи ако сумираме написаното излиза, че "акълният" форумец кара или скъпа или по-евтина запазена кола с 50 в града и малко над ограниченията извън града, не създава никакви проблеми, като някой път се случи да натисне педала, не пречи на никого и просто показва превъзходните си умения на шофиране и справяне с всички онези досадни селяндури, които карат беемвета или голф тройки, правят катастрофи и пълнят ужасяващата статистика. Не е зле да се върнем на земята!
седесар
на 28.08.2009 в 12:32:47 #36-Ами не са никъде ,но както казах няма пътна полиция която да ти се натрапва .За последните 6 месеца съм минал два пъти през Германия Франция ,на 20ти този месец ходих до Швеция ,там също има само камери ,поне аз не съм видял полиция НИКЪДЕ ! Камери обаче има на всеки мост и антирадара ги засича от 100-200 метра ...имат датчик за движение
Chr11
на 28.08.2009 в 12:15:35 #35За Германия мога да разкажа за следния случай. Караш си, караш си и те спира полиция. Полицаите казват: "Наш патрул от доброволци /разбирай обикновени граждани, които си висят по пътя и гледат/ е забелязал, че карате без колани на задната седалка преди 30 км. Глобата е 350 евро." И няма хък-мък, няма какво правим сега - германската държава става по-богата с 350 евро. Отделно ако се обадят по телефона 4-5 шофьора да кажат, че караш лудо - след известен брой километри си спрян и директно си глобен, без в момента да си направил нарушение. Един приятел пък кара без да пуска мигачи по магистралата и отвсякъде му свирят - просто хората са свикнали на ред и като правиш маневра без мигач се дразнят. Т.е. излиза, че чипа на задкормилноо устройство и комплексите са виновни.
седесар
на 28.08.2009 в 11:41:25 #34Спасението е в камерите ,хората са го измислили отдавна .Никъде в Европа няма пътни ченгета НИКЪДЕ ,има само камери които карат шофьорите да треперят ! Като казах Европа не включвам Румъния естествено ,там куките са като нашите ,за 5 лева ще ти изкарат гръцмуля
КАМЕРИ !
Nigel
на 28.08.2009 в 10:47:11 #33В коментарите по-долу обаче намирам една неправилна по адрес на КАТ критика - пътните знаци не ги слага КАТ, а някаква комисия в съответната община. А че катаджиите си дебнат за да изкрънкат глоби там където им е по-удобно вместо да се грижат наистина за безопасността на движението - мисля че дори и работещ в КАТ не може да го отрече.
Nigel
на 28.08.2009 в 10:44:15 #32Винаги съм твърдял, че проблемът не е толкова във високата скорост, колкото в хулиганския начин на каране на много от шофьорите. Така карат най-различни , като се започне от ръждив Голф 2 и се свърши с Лексус. Най-куриозното за мен обаче е, че напоследък (имам предвид последните 5-6 години) повечето мутренски джипове поне из София карат доста прилично. Е, с превишена скорост обикновено, но почти без изцепки като резки засичания, избутване от пътя тип "качи се на тротоара, за да мина аз" и др. За разлика от тях не е изключение плевенския дрисльо със старо Пежо 106, който вчера засече джипа ми за да застане пред мен на светофара, (при положение че във всяка от трите ленти имаше между 2 и 5 чакащи коли) и триумфално ми показа през прозореца среден пръст
балкандо
на 28.08.2009 в 10:40:02 #31Лично аз съм забелязал, че повечето шофьори си губят времето да бързат. За придвижването е важна средната скорост, а тя не може да е висока на двупосочен път, пълен с тирове, автобуси и, както казва Гоце - комплексирани шофьори които си пречат. Напълно съм съгласен и с Менте Кристо, че КАТ не си върши работата, когато трябва да глобява себе си, тузари, кметове, областни и прочие "величия". По два пъти годишно сменям тампони, веднъж годищно - шарнири и през цялата година заобикалям еднопосочни и затворени улици пълни с лачени коли. КАТ ако бяха глобили два-три пъти кмета - пътищата да са оправени.
Емилеску
на 28.08.2009 в 08:59:48 #30Абе да бе, да ... кат са ви виновни за всичко, сигурно и чифути са гонили по времето на Хитлер наравно с СС... Хайде моля ви се, редовно шофирам и понякога някои шофьори такива изпълнения правят, че аз и на път без коли не бих ги направил... истината е, че някои хора в България не могат да поемат отговорност нито за себе си, нито за хората които возат, нито за другите водачи на пътя. 130 км/ч е предостатъчно ограничение. На места има неадекватни знаци за ограничения, но те са поставени там с определена цел - т.е. ако през лятото ти изглеждат неадекватни през Зимата, когато има заледени участъци - това ще ти спаси живота. За мен решението е по-стриктно спазване на правилата и актуализиране на ограниченията за зимните и летните месеци.
bravolog
на 28.08.2009 в 04:22:39 #29US, в Монтана за подобна скорост ще те арестуват незабавно,тъй като там и полицаите са със ограничения на скоростта-90м/ч. Единственото място,където съм виждал табела"No speed limit"е в Невада,и то на третостепенен път в пустинята.
US
на 28.08.2009 в 03:35:26 #28sushiclub | 27.08.2009 23:07 ".. в Европа има ограничения до 120-130 км/ч, но за сметка пък на това, няма полиция и всичко живо пере с 200 км/ч и нагоре... Който е бил в Италия и Франция или Турция знае това... " ----------------------- Не точно това твърдях. Отделно трябва да те уверя, че извън пустините в САЩ ще ти лепнат ужасна глоба ако караш с 200км/ч (т.е. над 100м/ч) по магистралите - първо ще те арестуват на място, а след това отиваш и на съд. Разбира се и в пустините не си застрахован - и там понякога засичат скоростта от самолети. Така че в САЩ не е полезно да се кара с повече от 160км/ч (изкл. Монтана мисля - там може да се кара като в Германия)
Sven
на 28.08.2009 в 02:23:36 #27Гоце , нямам какво да добавя просто. Ти го каза много точно и пълно. А този с Аудито и малката пишка очевидно не е излизал никога през живота си извън България за да говори подобни глупости.
Граф Менте Христо
на 28.08.2009 в 01:18:59 #26Да регулираш транспорта е нещо като да речем: 1.Да изключиш светофара пред супермаркета,поставен там поради незнам какви суми, който спира 100 коли по основната артерия,а дава предимство на няколко тъпи лелки да се измъкнат от паркинга! 2.Да глобиш кмета заради дупката пред кметството! 3.Да провериш защо някои улици са затворени от двете страни а са пълни с коли на връзкари.
Граф Менте Христо
на 28.08.2009 в 00:19:24 #25КАТ, в този му вид,сравнен с останалите му европейски колеги е като е като КАТър между коне! Контрол на Автомобилния Транспорт не бива да значи "да ловиш балъци за дребни стотинки", а да регулираш адекватно транспорта!
sushiclub
на 28.08.2009 в 00:07:54 #24US Точно това имах вредвид преди малко, ама комплексарите се хванаха за колата ми... Почти навсякъде в Европа има ограничения до 120-130 км/ч, но за сметка пък на това, няма полиция и всичко живо пере с 200 км/ч и нагоре... Който е бил в Италия и Франция или Турция знае това...
sushiclub
на 28.08.2009 в 00:01:43 #23Cambera Ми дай да умиргаме тогаз...

US
на 27.08.2009 в 23:59:27 #22Наистина, ако в Б-я ще започва да се налага закона за движение по пътищата, тези безумни ограничения на скоростта (поставени от тъпанари - катаджии преди 30год) трябва да се преразгледат и осъвременят. В САЩ ограниченията се поставят от инженери по трафика, които нямат нищо общо финансово или административно с КАТ. Бях много впечатлен, когато глобен тук на ограничение 25ми/ч (40км/ч) оспори в съда ограничението и спечели - след това бе вдигнато на 35ми/ч или 40ми/ч - не си спомням вече точно.
Граф Менте Христо
на 27.08.2009 в 22:10:45 #21Закона за движението по пътищата трябва да се актуализира. В населените места трябва да се кара до 70,на междуградските и околовръстните шосета до 100, а на магистралата до 130 Трябва да бъдат създадени трудови лагери около националните пътни обекти и там с валяци и друга бавна техника - нарушителите да бъдат превъзпитавани!
Cambera
на 27.08.2009 в 22:04:16 #20И за какво ти е Ауди S6 по българските пътища? Да не си преброител на дупки?
Гоце
на 27.08.2009 в 21:51:11 #19ниският доход създава комплекси. Той (ниският доход) е породен от недоученост и кофти произход. Та, така появилият се комплекс в съпровод с беднотията, води до покупка на ръджав гоуф 3 и натискането му до ламарината, та ората да видат че кола на 18 години върви повече от жигулата на калеко ти. Кофти комбинация - сиромашия и комплекси! Това е състояние на духа, и с глоби нема да се опрай. Има и доста изпадналци със средно скъпи кочини, също с яки комплекси! В случая има намесени други проблеми - импотетнтност, оплешивяване, пребиване в детството и т.н. В тези слуай имаме стремеж за сравнително скъпа покупка, но крайния резултат е както при гоуф тройката. С една дума - както всички знаем - закормилното устройство е зле. Аре плащайте на некоя кифла да ви търка егото и малкия кур, и карайте по-спокойно!