Песимизмът сред българите продължава да расте. Общият показател на доверие на потребителите през януари 2025 г. спада със 7.3 пункта спрямо октомври 2024 г. (от -12.2% на -19.5%). Това се дължи на пониженото доверие сред населението, както в градовете, така и в селата - съответно с 5.2 и 12.6 пункта.
Това сочат данните на Националния статистически институт (НСИ).
Потребители са по-песимистични за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и прогнозите им за следващата година. Балансовите показатели спадат съответно с 14.4 и 8.4 пункта. По-негативни в сравнение с октомври 2024 г. са и оценките и очакванията им относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.

Източник: НСИ
Според данните на НСИ потребители смятат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват, в резултат на което балансовият показател се покачва с 16.0 пункта.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца преобладават прогнозите, че тя ще продължи да се увеличава.
НСИ отчита лек спад на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-неблагоприятни.