Румъния продължава да работи върху нови проекти по трасето, свързващо Северно с Черно море, в това направление разработва конкретни свои предложения пред европейските институции и кани България за съвместна работа.
Това каза пред журналисти председателят на Народното събрание Георги Пирински в Гюргево след срещата си с румънския президент Траян Бъсеску, предаде БТА.
Основната тема на разговора им е била развитието на инфрастуктурните връзки в района на р. Дунав.
В Гюргево се проведе и съвместно заседание на представители на общинските администрации на Русе и Гюргево, водени от кметовете на двата побратимени града Божидар Йотов и Лучан Илиеску.
На срещата е направен обстоен преглед на съвместните проекти, по които са работили Община Русе и Община Гюргево, както и възможностите за разширяване на сътрудничеството между общините в контекста на общото европейско членство.
Кметът Божидар Йотов постави важен проблем за района Русе - Гюргево, чието решаване е твърде належащо, предаде ruseinfo.
"На Русе и Гюргево трябва да се гледа като на един общ град", каза той.
В тази връзка, за засилване връзките между двете страни, бе потърсена помощ от страна на парламентите на двете страни. Стремежът е да се осъществи една градска автолиния. Замисълът е от години.
Това обаче не може да се случи поради високите гранични такси на Дунав мост, които от началото на 2008 година по предложение на българския министерски съвет се повишиха с 40 %. Румънската страна трябваше да повиши също своите.
Йотов посочи, че таксите не могат да бъдат премахнати поради бюрократични и законови изисквания.
По подобна причина не може да бъде осъществено решението на двете общинските управи за създаване на редовна автобусна линия между двата бряга на реката, каза Йотов.
Кметът на Русе потърси съдействие от председателите на парламентите на двете държави да се постави край на това лошо положение, спиращо развитието на българо - румънската дружба и интеграция.
Кметът на Гюргево Лучан Илиеску го подкрепи, като посочи, че в срещите си с министрите на транспорта на двете държави темата е дискутирана. Според него, при строителството си, мостът не е бил предвиждан за пътнически, а предимно за транспорт на стоки по ж. п. линия и суша. Сега транспортът на граждани с автобуси става трудно. Причината е и в таксите, които не позволяват предоставяне на достъпна за хората цена на билет.
"Поставянето на този въпрос е съвсем реално и необходимо", изтъкна Пирински. По въпроса той е получил информация от посланика ни в Букурещ Константин Андреев, който нееднократно е агитирал в подкрепа на премахването такса "мост", събирана от Фонд "Републиканска пътна инфраструктура".
Усилията по решаването на въпроса изискват усилия и от наша страна, добави председателят на НС. По думите му досега е считал за най-важна темата за "Дунав мост 2" и неговото строителство, но сега проблема бе определен като "горящ и актуален".
"Не може да се говори за един еврорегион с транспортна граница", отбеляза председателят на НС. Именно в този контекст Пирински пое задачата да проучи по-подробно въпроса и го постави на разглеждане.
a69
на 01.03.2008 в 11:30:23 #1