Министър Плевнелиев призна по време на парламентарния контрол за редица проблеми, които има страната ни при реализацията на важни инфраструктурни обекти.

Сред тях - магистрала „Люлин" и проходът Хаинбоаз.

Още миналата година стана ясно, че пътят през прохода Хаинбоаз е най-скъпият в страната с цена 1,13 млн. евро на километър.

Заради проблемите с този проект, министърът вече е "вдигнал ръце" от него, като той дори заяви, че обмисля дали да спре дейностите на прохода Хаинбоаз.

Забавянето на изграждането на АМ Люлин започва още със старта на проекта, уточни още строителният министър в отговор на въпрос на депутата от ГЕРБ Любомир Иванов чия е вината за забавяне в изграждането на магистрала "Люлин".

Вината е изцяло във възложителя, категоричен бе Плевнелиев.

Според министъра изпълнителят се е възползвал от слабостта на възложителя, тоест предишното правителство.

Изпълнителят на проекта се е възползвал от всички процедурни хватки да забави проекта, а възложителят не е успял да реагира своевременно, стана ясно от казаното от Росен Плевнелиев.

До края на 2010 г. трябва да бъде завършена АМ Люлин, според обещанията на строителите.

Припомняме, Плевнелиев даде на прокуратурата да провери какви са причините за забавянето в строителството на автомагистрала "Люлин".

Магистратите трябва да търсят длъжностните лица, които са разрешили предпроектирането, за което в агенция "Пътна инфраструктура" няма писмени следи.