"Това, което се случи в Брюксел през изминалата вечер, не удовлетворява българската страна, но има и успехи. Най-сериозният успех, който можем да отчетем е, че няма да се прибира превозното средство на всеки 4 седмици".
Това заяви пред bTV председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев.

Припомняме, на 4 декември ЕС прие споразумението за международните пътни превози. То бе отчетено като постигнат компромис за реформата в международните пътни превози. До неговото приемане се стигна след 14-часови преговори в Брюксел.

В ЕС преодоляха протеста ни по пакета "Макрон" за превозите

В ЕС преодоляха протеста ни по пакета "Макрон" за превозите

Полша, Унгария, България, Хърватия, Малта, Ирландия, Латвия и Литва също не го подкрепят

"Икономическа логика няма никаква. Търсят се някакви социални мотиви за това решение, но всъщност няма нищо социално в това един шофьор да пътува хиляди километри да се върне в България, да почива тук 45 часа, след което отново да се върне в Западна Европа", заяви Мадлен Кавръкова, която е правен съветник към Съюза на превозвачите в България.

Общата позиция на транспортните министри в Брюксел предвижда водачите на камиони да нямат право да спят в шофьорските кабини на територията на целия Европейски съюз.

Те ще трябва да правят и почивка минимум от пет дни между три серии превози в друга държава за седмица. И въпреки че облекчението на регламента за 4-те седмици се счита за успех за България, той все пак е предпоставка за разходи.

Президентът търси словашка подкрепа за пакета "Мобилност"

Президентът търси словашка подкрепа за пакета "Мобилност"

Словакия ни подкрепя за членство в Шенген и Еврозоната

С тези правила българските шофьори трябва да оставят камионите си на платен паркинг и да пътуват от Централна Европа към България. Това е разход не само на време, но и на пари, категорични са от бранша.

Йордан Арабаджиев обясни, че ако един превозвач има пет камиона и превозва стоки в ЕС, на всеки 4 седмици водачите му трябва да се прибират в България. Технически той ще трябва да организира първо камионът да бъде близо до летище и по възможност да е празен. Това не винаги е възможно.

За паркинг на камиона трябва да се дават по 50-100 евро на ден. Шофьорът трябва да се придвижи от паркинга до летище, а после да пристигне до София.

"Ако е от Варна, от София трябва да стигне до Варна и чак тогава да започне да почива 45 часа. 4-5 дни този камион ще бъде извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията", заяви Йордан Арабаджиев.

Българските превозвачи не са желани в Западна Европа, тъй като са конкурентноспособни, работят добре, на добри цени и имат нов автопарк.

БСП: Пакетът "Мобилност" е изваден от обхвата на директивата за работниците

БСП: Пакетът "Мобилност" е изваден от обхвата на директивата за работниците

Това съобщи евродепутатът от БСП Петър Курумбашев по време на брифинг

Пред телевизия България он ер Николай Рашков от УС на Съюза на международните превозвачи коментира, че текстовете, които в момента са заложени като промени, до голяма степен не са изчистени. Това внася голяма доза съмнение какво точно ще стане и как ще стане. От приетите вчера промени в ЕС у нас ще пострадат около 120 000 души, каза Рашков.

Единствената промяна в споразумението е отпадането на задължителното връщане на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата. Против мерките сега останаха само България и Литва. Рашков коментира, че днешният международен шофьор е гражданин на ЕС и може да почива, където пожелае и няма как превозвачите да бъдат ограничавани къде трябва да отидат.

Превозвачите протестират в общ фронт в Брюксел

Превозвачите протестират в общ фронт в Брюксел

Призовават за бойкот на евроизборите

По думите му, транспортният работник не се задържа достатъчно дълго в дадена държава, за да може да бъде квалифициран и да бъде третиран като командирован работник. Текстовете ще бъдат внесени за гласуване в Еропейския парламент и там би трябвало да се разясни голяма част от нещата. Недоволни от договореното в Брюксел останаха и други страни в Европа, сред които Унгария, Полша, Литва, Латвия, Ирландия и Малта.