Протестите в цялата страна не само ще продължат, но ще стават и по-големи. Това прогнозира председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт Димитър Николов.
Според Николов тази седмица протестите са били само предупредителни и през следващите дни те ще обхванат много повече фирми и превозвачи.
През изминалите дни пролича, че държавата не се отнася сериозно към проблемите и че не търси практични решения, каза още Димитър Николов, цитиран от БНР.
Той подчерта, че от асоциацията са наясно с ангажиментите, които страната е поела по отношение на повишаването на акцизите, но те знаят и за това, че следващото повишаване на акциза на 330 евро на 1000 литра е чак 2010 година.
Именно затова те продължават да настояват на това, че замразяването на акциза би било ефективна мярка.
Demoкрат
на 26.05.2008 в 07:41:49 #4Абе, хора! В коя демократична държава с пазарна икономика по централната телевизия дават обява на цената на горивата на Лукоил? Има не картелна цена, а монополна цена на руския Лукоил. Затова и в България цените на горивата са едни от най-високите в ЕС. Няма икономическа логика при разходи за производство в 10-ки пъти по малки в сръвнение с другите страни, цените да са едни от най-високите в ЕС?! Разходите за работни заплати са поне 10 пъти по-малки от тези в другите страни на ЕС. Да не говорим за другите производствени разходи. В Републиканският бюджет е запожена цена на петрола от 65 $. Тя сега е двойно по-голяма. Големите цени пораждат и големи приходи от ДДС, а оттам и увеличение на приходите в бюджетния излишък, които ще потъне във фирмите на управляващите в края на годината. Това стана и с умишлено надутата инфлация и чрез ДДС -то върху новите цени инфлационният данък отиде пак в бюджетия излишък, който не с еконтролира от Парламента, а ще се изхарчи пак от Правителството, както миналата година. Това е истината!
Само Левски
на 25.05.2008 в 15:47:26 #3Колкото и да се намаля акциза, ако има картел мужду дистрибутири и производители то цените няма да спаднат.
Само Левски
на 25.05.2008 в 15:46:43 #2Проблема не е в акциза.Проблема е в монопола и картелирането на пазара от дистибутурите на горива.На пазара има само един производител Лукойл и един картел от няколко вериги бензиностанции които поддържат изкуствено високи цени на горивата.Как ще си обясните факта,че във Великобритания акцизите са средно 3 пъти по-високи от тези в България, а цените на горивата са незначително по високи от тези в България.Просто там има конкуренция, а не монополи.
Miki
на 25.05.2008 в 14:30:33 #1А не се ли сетихте, че държавниците нямат интерес да намаляват акцизи и каквито и да било вземания от народа. Докато онзи, който взима определя колко да вземе, той винаги ще взима колкото си иска. До тогава тези, които дават без да питат защо и не контролират взимащите ще трябва да се превръщат в тълпа за да търси правата си.