Офертите за 8 март се проверяват от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Ваучерите за подарък за различни козметични процедури, посещения на културни събития, заведения, пътувания и други са акцент в кампанията, съобщават от комисията.

Потребителите да се запознаят подробно с условията за ползване на ваучерите. Този съвет отправят експертите. Ваучерите обикновено са с валидност за определен период от време. За да може ангажиментът да бъде извършен с договореното качество и да може да планира дейността си, търговецът изисква да бъде направена заявка.

Клиентите най-често се жалват в КЗП, че не могат да ползват ваучерите в желания от тях ден и час. Това става, защото са пропуснали да си направят предварителна резервация.

Инспекторите от КЗП проследяват и игри, при които се обещават подаръци за различни активности от страна на потребителите. Такива са публикуване на коментари или снимки в социалните мрежи, споделяне на статии и реклами или на лотариен принцип.

Спечелените награди трябва да бъдат предоставени от търговците, тъй като са длъжни да го направят. Ако все пак не успеят по някаква причина, потребителят има право да настоява за тяхната парична равностойност.

Инспекторите ще насочат вниманието си и към подаръчните комплекти. Те ще следят за обявяването на цената и дали са коректни отправяните послания във връзка с евентуални отстъпки.

Предложенията в онлайн пространството също няма да бъдат подминати при проверките.

От КЗП информират още, че през почивните дни ще има дежурни екипи.