Премиерът Бойко Борисов направи първа копка на Лот 3 от автомагистрала „Тракия" в участъка от Нова Загора до Ямбол.
Борисов счупи с мощен удар и бутилка шампанско, с което официално даде старт на строежа на Лот 3 на „Тракия".
Спорът:
Борисов - разликата между мен и Станишев е 1 млрд.лв
Станишев - не ГЕРБ, а тройната коалиция договори този милиард за Тракия
Борисов - Явно на Бузлуджа са слънчасали
Общата продължителност на тази част от трасето е 34,3 км. По план пътят ще бъде четирилентов и ще струва 116 млн. евро. Изпълнител на обекта е гръцката фирма "Актор", която предложи най-ниската ценова оферта.
Строителството ще продължи 25 месеца като се очаква за строежа на отсечката да бъдат наети около 1000 работници.
На официалната церемония премиерът Бойко Борисов заяви, цитиран от "Фокус", че се надява след месец да започне строителството и на Лота край Ямбол. Премиерът увери, че ще има строг контрол върху сроковете и качеството на строителните работи.
Освен това е била постигната договорка с изпълнителите магистрала „Тракия" да бъде завършена два месеца по-рано от обявения срок - август 2012 г. Двата месеца разлика ще доведат до спасяването на 200 човешки живота, подчерта Бойко Борисов.
100 млн. евро са заделени от държавния бюджет за строителството на магистрала „Тракия". Останалите се осигуряват по европейска програма „Транспорт".
В тази връзка Борисов даде и отговор на казаното на Бузлуджа от БСП лидера Станишев.
„Разликата между пожарникаря от Банкя и социалистически храненици, изпращани в чужбина с държавни пари, е 1 млрд. лева, спестени от джоба на българските данъкоплатци", коментира Борисов.
Той уточни, че проектът за концесия на автомагистралата на тройната коалиция е предвидил той да струва 550 млн. евро от джоба на българите, а сега за същия този проект от бюджета са заделени само 100 млн. лева, а останалите се осигуряват по европейска програма „Транспорт", каза още той.
„Това е разликата между мен и Станишев - 1 млрд. лева", подчерта Борисов.
Реакцията на експремиера не закъсня и Станишев контрира с думите, че „дребните лъжи не решават проблемите на хората.
„Първо, ние оставихме 8.2 милиарда, които до края на годината ще бъдат сведени до 4,5 млрд лв. Второ, което също е много съществено, не ГЕРБ, а ние, тройната коалиция, договорихме този милиард за автомагистрала "Тракия" с Европейския съюз", заяви лидерът на БСП.
По думите му, договореното накрая няма да е с тази цена, заради дъмпинговите оферти, които са били приети за трите лота.
Станишев бе категоричен, че стойностите са нереални и вероятно накрая ще се наложи, както при магистрала "Люлин", правителството да вземе още 30% за довършването от данъкоплатците.
Само оскъпяването при новата цена на "Люлин" е 2.3 млн. лв. на километър. Как ще направят "Тракия" за 2.2 млн на км? Жалко, но наистина това не е сериозно, изтъкна още бившият премиер.
Станишев предложи - ако премиерът Борисов е толкова уверен в правилността на икономическата си политика, през есента да се направи дебат между икономическите екипи на ГЕРБ и на БСП - как България да преодолее кризата.
Борисов обаче не закъсня да коментира и тези думи на Станишев, заявявайки, че „очевидно на Бузлуджа слънцето толкова е повлияло на социалистите, че лъжите им изглеждат несериозни на хората. Защото по друг начин не може да се твърди, че магистрала „Люлин" и магистрала „Тракия" са дело на тройната коалиция".
Гръцките изпълнители на Лот 3 увериха, че ще положат всички усилия, за да приключат обекта в срок и при договореното качество.
Президентът на фирма "Актор" Димитриус Кутрас каза, че приема предизвикателството и че компанията има необходимия капацитет и ресурси да приключи строежа предсрочно.
Фирмата е изпълнила над 50 % от пътните проекти в Гърция и има опит в строителство при трудни геоложки условия.
Това е първият обект, който фирмата изпълнява на територията на България. Гръцките строители подчертаха, че са изключително доволни от прозрачността и строгите правила при обявяване на процедурите за избор на изпълнител.
На официалната церемония по първа копка на Лот 3 на автомагистрала „Тракия" присъстваха земеделският министър Мирослав Найденов, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура", кметове на общините, през които преминава трасето на магистрала „Тракия".
На 3 септември се очаква да бъде направена и първа копка на последния четвърти Лот на автомагистрала "Тракия", съобщи министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев.
Цепеница
на 03.08.2010 в 10:50:05 #55питали ли сте се защо мешугите , янковци , кръстеви и прочие отпадъци ги дразнят до болка успехите на БОЙКО ?
x-man
на 03.08.2010 в 04:58:41 #54Бравос бравос........ но дали ще я довърши, до сега никое правителство не успя да довърши Тракия, въпреки заканите ?!
rincewind
на 03.08.2010 в 04:29:54 #53Янков костов колко ви остави? кво стана с тях? сега сте си взели поука обаче, открихте понятието (извинявам се за русизма) "скрит" дефицит тоя краде, ама не го виждам да гребе като вас мама ви комунистическа едно нормално дете да не се роди из вашите среди
Justice for ALL
на 03.08.2010 в 03:33:19 #52Янков, Я ми обясни какво ме грее някакъв резерв като нямам инфраструктура. Пък и виж как Станишев направил така, че да струва 500 милиона лева от държавната хазна, вместо 100 милиона, както Борисов е спазарил проекта. Замисли се малко, това дето казваш, че Станишев го е вкарал в този резерв са пари от твоя и моя джоб от данъци. А тези пари не са били изпползвани за проекти. Защо? Нали за това плащаме данъци. Станишев и компания казаха, че са оставили излишък, който изведнъж се оказа бюджетен дефицит, и то як. Орешарски си призна по телевизията. Поне му прави чест, че отиде да каже каква е истината, за разлика от Станишев, който се задоволи само с политически лъже и партийно плюене. Съжалявам момче. БСП не е партия, която може да управлява България. Тя е крадлива и корумпирана от време оно. Всичко в нея е шуробаджанащина, както беше и в цялата държава преди да сдадат властта. Сега поне има някакъв шанс да станем нормална европейска държава.
Янков
на 03.08.2010 в 03:01:01 #51Станишев остави на Бойко Борисов фискален резерв от повече от 8 милиарда лева. Това е тежкото наследство, което Бойко получи от Тройната коалиция - действително тежко, като много тежка сума пари. Досега Бойко изхарчи от тях повече от 2 милиарда и за да върже държавния бюджет ще изхарчи още два. Така че нека той да не се дуе толкова. Той се крепи на власт благодарение на парите, оставени му от Станишев. Ако не бяха тези пари, щеше да се наложи да намалява пенсии и заплати и щеше окончателно да се срине.
Цепеница
на 02.08.2010 в 23:55:26 #50това лошо момче от банкя !!! направи околовръстното !! сега и магистралите ще направи !!! а бе за какъв се има тоя бе ????
Balance
на 02.08.2010 в 23:53:55 #49Дам... от втората снимка си личат пораженията от шампанското . Иначе БРАВО ББ само така и ако успеете и за една година да вкарате Доган в затвора ще лудна от кеф (ама сигурно ще е една глоба от 1000 лева, че еба мамата на България....)
White Knight
на 02.08.2010 в 23:49:51 #48ББ се е занимавал с и бойни изкуства ..... Много по-добре от измислени социални науки , по-добре и от делото на Б(ардак), С(водници) и П( роститутки )....
Комита
на 02.08.2010 в 23:14:27 #47Серго бил дете на партията, а да не би бибитко да е дете на капитализма??? И той е дете на партията, на мутрите и на олигархията.
thedreamer
на 02.08.2010 в 23:04:26 #46Мисля че този път ГЕРБ ще направят магистралата, за разлика от соц. хрантутниците - деца на партията като Серго, който е най-добре да си мълчи - че не му отива да се прави на такъв какъвто не е.
Borneo
на 02.08.2010 в 22:58:37 #45Станишев бе категоричен, че стойностите са нереални и вероятно накрая ще се наложи, както при магистрала "Люлин", правителството да вземе още 30% за довършването от данъкоплатците. Само оскъпяването при новата цена на "Люлин" е 2.3 млн. лв. на километър. Как ще направят "Тракия" за 2.2 млн на км? Жалко, но наистина това не е сериозно, изтъкна още бившият премиер. --------------------------------------------------------------- СерГей е много надарен.Освен попаднал на "рода" разбира от ясновидство и представете си от икономика.Или го знае от личен опит за анексите а?Може и Сокола да го е светнал .
Комита
на 02.08.2010 в 22:53:08 #44Който иска да вярва на приказки от 1001 нощ, да си вярва. Лошото е че освен да вярват, и гласуват за бибитко.
White Knight
на 02.08.2010 в 22:37:33 #43МУРГАВ ГЕЙ, По-спокойно ... Ходи да охладиш задника на Сер Гей по-добре , защото "...не се гаси туй що не гасне ... " ========================== Мургавей | 02.08.2010 20:32 А анексчета ще има ли?Тикво ,колко доплати на рязаните мамуни за Люлин?!? Бесен Бесен Бесен
goltupan
на 02.08.2010 в 21:27:56 #42Борисов счупи с мощен удар и бутилка шампанско .......................................................................................... щеши да са сбори с багера баси
Hirotama
на 02.08.2010 в 21:14:34 #41Леко бе Бойко... за малко да счупиш багера
LeBaron
на 02.08.2010 в 21:02:57 #40Много дълбоко им бръкна Бойко в гъза на всички.
White Knight
на 02.08.2010 в 21:01:28 #39ОГНЕНИЯ ЗМЕЙ СЕР ГЕЙ ??!! ИЗПОЛЗВАЙ ЛУБРИКАНТ ДА НЕ ТИ ГОРИ ЗАДНИКА ... ВСЕ ПАК ТИ СИ МАЗЕН ГЕЙ , НЕ ОГНЕН ГЕЙ ???!!!
Цепеница
на 02.08.2010 в 20:23:45 #38по положително другари , просто ви отмина времето . въпреки вашите усилия "лошия" БОЙКО направи околовръстното . ще направи и магистралите ! наред с родените да пълзят се раждат и такива които летят . дори и животинската паплач в бгкенефа започна да проумява , че комуноидните уроди само вредят на стадото .
ЮристЪ
на 02.08.2010 в 20:12:06 #371. Посочените хиляди работници в мнозинството си ще бъдат гърци, демек за българите работа йок; 2. Гърците няма от къде да вземат инертни материали, защото всичко в този регион се държи от бившия министър Гагаузов, а неговата фирма не е сред подизпълнителите; 3. Хич не ми се вижда възможно да приключи до 2012 магистралата, най-малкото защото я строят гърци - едни от най-работливите нации
pusi
на 02.08.2010 в 19:55:41 #36Браво Бойко,браво Борисов