Подписан е договор с Националната асоциация на млекопреработвателите за промоционалната програма "Информационен проект за промотиране на млечни продукти - бяло саламурено сирене и кашкавал, на вътрешния пазар в Германия и Испания".

Договърт е на стойност 6 200 345 лева. Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, а 30% ще се съфинансират със средства на ДФ „Земеделие".

Това е първата програма, предложена самостоятелно от българска асоциация, която е одобрена от Европейската комисия. Тя ще се изпълнява за период от три години, като традиционните български продукти ще се рекламират чрез телевизионни клипове, статии в печатни издания и презентации в специализирани панаири и изложби.

През миналата година Европейската Комисия одобри първата за България мултинационална промоционална програма „Европейско сирене, моля", която се изпълнява съвместно от млекопреработвателните асоциации от България и Кипър и е насочена за млечни продукти в Русия и Украйна.

От българска страна проектът беше подготвен от Асоциацията на млекопреработвателите в България и бюджетът възлиза на 3 902 212 лева като отново 50% от бюджета се финансира от ЕС, а 30% се съфинансира от ДФ „Земеделие".

Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или търговци, които са национално представителни. Кандидатстването по тях става в Министерството на земеделието и храните (МЗХ), като документи се подават в срок до 31 март за трети страни и до 30 ноември за вътрешния европейски пазар.

Постоянната консултативна комисия към МЗХ определя кои промоционални програми могат да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това изпратени за одобрение и от Европейската комисия.

Договорите се сключват с Разплащателната агенция, след като се одобрят от Европейската Комисия.