Подписан е договор с Националната асоциация на млекопреработвателите за промоционалната програма "Информационен проект за промотиране на млечни продукти - бяло саламурено сирене и кашкавал, на вътрешния пазар в Германия и Испания".
Договърт е на стойност 6 200 345 лева. Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, а 30% ще се съфинансират със средства на ДФ „Земеделие".
Това е първата програма, предложена самостоятелно от българска асоциация, която е одобрена от Европейската комисия. Тя ще се изпълнява за период от три години, като традиционните български продукти ще се рекламират чрез телевизионни клипове, статии в печатни издания и презентации в специализирани панаири и изложби.
През миналата година Европейската Комисия одобри първата за България мултинационална промоционална програма „Европейско сирене, моля", която се изпълнява съвместно от млекопреработвателните асоциации от България и Кипър и е насочена за млечни продукти в Русия и Украйна.
От българска страна проектът беше подготвен от Асоциацията на млекопреработвателите в България и бюджетът възлиза на 3 902 212 лева като отново 50% от бюджета се финансира от ЕС, а 30% се съфинансира от ДФ „Земеделие".
Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или търговци, които са национално представителни. Кандидатстването по тях става в Министерството на земеделието и храните (МЗХ), като документи се подават в срок до 31 март за трети страни и до 30 ноември за вътрешния европейски пазар.
Постоянната консултативна комисия към МЗХ определя кои промоционални програми могат да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това изпратени за одобрение и от Европейската комисия.
Договорите се сключват с Разплащателната агенция, след като се одобрят от Европейската Комисия.
Чорлав
на 24.04.2010 в 18:13:08 #4Какво сирене?! Какъв кашкавал?!?! Как смеете да наричате тези субпродукти които едва стават за ядене "Сирене и кашкавал"!? Срам нямате ли?!
ptitsa
на 21.04.2010 в 17:32:23 #3ама да е качествено. Защото много са го развалили, и тогава рекламата ще е безполезна. Ако искаме да пробием на нечий пазар трябва качеството да е по-високо, а цената по-ниска (засега).
Минувач
на 21.04.2010 в 17:06:58 #2Хубаво е, че има пари за реклама, но поголовно намалява броят на кравите, овцете, козите и биволите. производителите на млечни произведения масово разчитат на вносни сухи млека от Беларус и Украйна. С рекламирането ще се увеличи износа, а у нас цените задължително ще се увеличат, като ще останат предимно фалшиви продукти.
Ivan Костофф
на 21.04.2010 в 16:57:27 #1големи яйца то нема истинско сиренен и кашкавал, те щели да го рекламират пак некой че напълни гушката с европаре